تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۱۳۴۱۲۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عضو کمیسیون عمران مجلس:

تولید خانه‌های کوچک مقیاس پروژه‌ای تبلیغاتی است/آیا این طرح به سرنوشت مسکن اجتماعی دچار می‌شود؟

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از دغدغه ها و سوالات پیرامون طرح تولید خانه های کوچک مقیاس، سنخیت و تطابق این طرح با فرهنگ ایرانی-اسلامی است، این نگرانی وجود دارد که تولید این مساکن، مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.
تولید خانه‌های کوچک مقیاس پروژه‌ای تبلیغاتی است/آیا این طرح به سرنوشت مسکن اجتماعی دچار می‌شود؟

به گزارش می متالز، مجتبی یوسفی، با اشاره به تدوین لایحه آیین نامه اجرایی تأمین نیاز اقشار آسیب پذیر و گروه‌های هدف سازمان های حمایتی به مسکن و رفع فقر سکونتی یا همان خانه های کوچک مقیاس از سوی وزارت کشور، گفت: در چند ماه اخیر مدام اخباری درباره برنامه ریزی دولت برای تولید مسکن کوچک متراژ مطرح شده، اما هنوز بعد از گذشت این ماه ها، دولت طرح مذکور را تشریح و محورهای آن را شفاف نکرده است.

مجتبی یوسفی

طرح تولید خانه های کوچک مقیاس بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح تولید خانه های کوچک مقیاس بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، گفت: در 7 سال اخیر دولت و متولیان وزارت راه و شهرسازی هر روز از طرح جدیدی برای تولید مسکن رونمایی کردند، یک روز خبر از تولید مسکن اجتماعی آمد و روز دیگر طرح مسکن اولی ها مطرح شد، اما متأسفانه هیچ کدام به سرانجام نرسید.

وی گفت: دستگاه های اجرایی از اجرای طرح تولید خانه های کوچک مقیاس خبر می دهند، اما خروجی آن، مدل اجرایی و روش ساخت این مساکن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

یکی از دغدغه ها پیرامون طرح تولید خانه های کوچک مقیاس، سنخیت این طرح با فرهنگ ایرانی-اسلامی است

یوسفی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه ها و سوالات پیرامون طرح تولید خانه های کوچک مقیاس، سنخیت و تطابق این طرح با فرهنگ ایرانی-اسلامی است، این نگرانی وجود دارد که تولید این مساکن، مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: طرحی مانند تولید خانه های کوچک مقیاس را نمی توان به سرعت اجرایی کرد، بلکه این مسئله باید در فضای کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، از این رو قطعا طرح مذکور باید در کمیسیون عمران مجلس رسیدگی شود تا نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود.

عناوین برگزیده