تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد

می متالز - رئیس هیات مدیره ایمیدرو گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتباربرای ارتقای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد اختصاص یافته است.
اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد

به گزارش می متالز،  معاون وزیر و رئیس هیات مدیره ایمیدرو گفت: برای توسعه زیرساخت‌ها منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد علاوه بر ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری قبلی امسال نیز بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن اختصاص یافته است.

خداداد غریب پورافزود: یکی از طرح‌های مهم استان فارس، کارخانه آلومینیوم جنوب (سالکو) در شهرستان لامرد به عنوان مدرن‌ترین و بزرگترین خط تولید آلومینیوم کشور است که ایمیدرو و هلدینگ غدیر به عنوان سهامدار، اقدامات لازم برای راه اندازی آن را در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد انجام دادند که این پروژه کلیدی با فرمان رئیس جمهور در مدار تولید قرار گرفت.

او ادامه داد: شرکت آلومینیوم جنوب با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلار راه اندازی شده است و دیگ‌های مربوطه به صورت مستمر وارد مدار تولید می‌شود که در راستای توسعه طرح فوق، واحد آندسازی سالکو در آبان ماه امسال راه اندازی خواهد شد.

غریب پور تصریح کرد: پیگیری احداث اتوبان لامرد به پارسیان با پیگیری وزارت راه و شهرسازی و تأمین اعتبار سهم مربوط به ایمیدرو درحال انجام است و طرح انتقال آب از خلیج فارس به منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد در حال آغاز است.

رییس هیات عامل ایمیدروگفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، توسعه معدن و صنایع معدنی را با سه راهبرد اصلی افزایش عملیات اکتشاف، توسعه زیربنا‌ها و راه اندازی معادن کوچک مقیاس در اولویت برنامه‌ها داده است.

عناوین برگزیده