تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۱۳۵۱۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

آغاز عملیات اجرایی دو طرح توسعه صنعتی در سیرجان

می متالز - عملیات اجرایی دو طرح توسعه صنعتی با حضور استاندارکرمان و مسؤولان استانی در جهان فولاد سیرجان آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی دو طرح توسعه صنعتی در سیرجان

آغاز عملیات اجرایی دو طرح توسعه صنعتی در سیرجان

به گزارش می متالز، محمدجواد فدایی در حاشیه آغاز دو طرح توسعه صنعتی در این شهرستان اظهار داشت: در اجرای طرح‌های توسعه آهن و فولاد در این منطقه پروژه آهن اسفنجی با  ظرفیت1.7میلیون تن در سال و و طرح کارخانه ذوب و تولید شمش با ظرفیت 1.2 میلیون تن شمش در سال امروز عملیات اجرایی‌شان آغاز شد که نقش مهمی در تولید و تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان و کشور دارد.

استاندار کرمان افزود: این طرح‌ها با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان و 150 میلیون یورور از سرمایه‌گذاری گل‌گهر، جهان فولاد و مس سرچشمه به انجام می‌رسد و نکته حائز اهمیت این طرح‌ها این است که اشتغال پایداری برای جوانانی دارد که در پروژه‌های دیگر مشغول بودند و حالا آن طرح‌ها به بهره‌برداری رسیدند و این کارگران و مهندسان در این دو پروژه بزرگ به کار خود ادامه می‌دهند و از بیکاری‌شان جلوگیری می‌شود.

کمبود 10 میلیون تن آهن اسفنجی برای تکمیل زنجیره فولاد در کشور

 شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار داشت: تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مهندسان معادن و جوانان موجب شد تا امروز شاهد عملیات اجرایی طرح‌هایی باشیم تا زنجیره فولاد در منطقه تامین شود و در حال حاضر 10 میلیون تن آهن اسفنجی در کشور کمبود داریم تا زنجیره و بازار فولاد تکمیل شود.

وی افزود: سهامداران این دو طرح مهم به‌زودی کار را به پایان می‌رسانند و توسعه گل‌گهر نیزنقش مهمی در تکمیل صنایع فولادی کشور دارد.

صادرات 4 میلیارد دلار فولاد در سال گذشته

 اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: 40 میلیون تن فولاد برای کشورمان نیاز است که در سال گذشته 24 میلیون تن و امسال 27 میلیون تن تولید و تامین شد که باید عرضه لازم کامل شود و فضای مناسب عرضه و صادرات فولاد رقم بخورد که در همین راستا ما سال گذشته 4 میلیارد دلار فولاد را صادر کردیم و امیدواریم با فضاسازی لازم تولید بیشتر محقق شود و فراهم شود.

 جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر هم گفت: بیش از 40 در صد خوراک فولاد کشور در گل‌گهر تامین می‌شود و اساسا با این مزیت نسبی بخش‌هایی که عملا ارزآوری و ارزش افزوده بالایی دارد مثل پروژه‌های تولید آهن اسفنجی و فولاد که هرچه سریع‌تر تکمیل شود و به همین خاطر ما در ادامه تکمیل پروژه طرح انتقال آب از خلیج فارس به گل‌گهر که امروز با سرمایه ‌گذاری چند ده هزار میلیارد تومانی کامل شده است این نوید را به شما می‌دهم با تامین به موقع منابع هرچه سریع‌تر در جهت رشد ارزش افزوده برای اقتصاد ملی کشور گام برداریم.

علی عباسلو مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان ابراز داشت: فاز دوم زنجیره فولاد این شرکت از امروز آغاز شد و امروز آهن اسفنجی طی 30 ماه آینده و شمش فولاد شماره 2 طی 40 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

عناوین برگزیده