تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۱۳۵۳۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد 30 برابری هدفگذاری نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری

می متالز - نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری30 برابر برنامه هدفگذاری امسال محقق شده است.
رشد 30 برابری هدفگذاری نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تبریک این موفقیت گفت: هدفگذاری استان در طرح تعمیق و توسعه نهضت ساخت داخل با استفاده از ظرفیتهای موجود و سرمایه گذاری جدید، هشت میلیون دلار بوده که خوشبختانه در نیمه نخست امسال 30 برابر این هدفگذاری محقق شده است.

سجاد رستمی با اشاره به صرفه جویی ارزی 235 میلیون دلاری حاصل از اجرای طرح تعمیق و توسعه نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری گفت:211 کالای وارداتی به کشور شناسایی و پس از اعلام به استانها 24 مورد آن در واحد های صنعتی این استان تولید شد.

وی گفت: ساخت داخل در رونق صنعت، رونق دانشگاه و مراکزعلمی کشور، خودکفایی، قطع وابستگی، جلوگیری از خروج ارز و و بسیاری از متغیرهای کلان اقتصادی و توسعه ای تاثیر بسزایی دارد.

رستمی تصریح کرد: امسال برنامه های اجرایی نهضت ساخت داخل با اولویت زمانبندی، راهبری، سیاستگذاری و نظارتی به استانها ابلاغ و قانون ساخت داخل به صنعتگران، انجمن ها و تشکل ها و بخش های مرتبط معرفی شد تا زمینه بهره برداری حداکثری از ظرفیت های داخلی بیش از پیش فراهم شود.

سجاد رستمی افزود: در این طرح هر کجا که ظرفیت و زمینه ساخت داخل کالایی وجود دارد، اما شاهد واردات مشابه خارجی هستیم؛ با اعمال این قانون از واردات آن کالا جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح از سوی دیگر با شناسایی ظرفیتهای موجود، نسبت به فعال سازی آنها در جهت افزایش تولید و یا تعمیق ساخت داخل اقلام و نیازهای اصلی اقدام شده است.

عناوین برگزیده