تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۳۵۳۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی شهریورماه؛

ثبت رکورد جدیدی تولید فولاد «غدیر نی‌ریز»

می متالز - مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز از ثبت رکورد تولید محصولات در این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: در گزارش سه ماهه نخست سال، ثبت رکورد تولید داشتیم و اکنون نیز در شهریورماه سال جاری 84 هزار و 181 تن تولید کرده‌ایم.
ثبت رکورد جدیدی تولید فولاد «غدیر نی‌ریز»

به گزارش می متالز، علیرضا زاهدیان، با بیان اینکه این میزان بالاترین نرخ تولید بوده است، گفت: با همراهی، همکاری و هماهنگی نیروی انسانی شرکت این امر محقق شد.

وی ادامه داد:  همچنین تامین مناسب و خوب گندله در این امر یاری‌رسان بود.

کمبود گندله منجر به کاهش تولید می‌شود

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز تصریح کرد: در سال گذشته کمبود گندله مشکلات بسیار زیادی در شرکت ایجاد کرد. بسیاری از شرکت‌ها نتوانستند به ظرفیت پیش‌بینی شده خود، برسند.

زاهدیان ادامه داد: مجتمع فولاد غدیرنی‌ریز یکی از شرکت‌های فوق بود.

وی  با بیان اینکه به دنبال تجربه‌های گذشته تمهیداتی برای سال جاری اتخاذ شد، گفت: ذخیره‌سازی حدودا از دی ماه و بهمن‌ماه و ذخیره مناسبی در مواد اولیه انجام شد.

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز با بیان اینکه کمبود گندله منجر به کمبود تولید می‌شود، تصریح کرد: تامین گندله برای تولید لازم است. در کنار آن، مباحث فنی خود کارخانه نیز مطرح است. رسیدگی‌های مرتب به خط تولید بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق و بسیار منظم توسط تیم فنی کارخانه انجام شده است.

زاهدیان با بیان اینکه تولید کارخانه حدودا ۱۱۶ تن در ساعت است، تصریح کرد: گندله مورد نیاز عمدتا از مجموعه‌های داخل سیرجان تهیه می‌شود. گندله مورد نیازعموما از گل گهر، سیرجان ایرانیان و مقداری نیز از شرکت بوتیای ایرانیان در کرمان، مقداری از اپار پارسیان تهیه می‌شود.

وی در خصوص کمبود گندله در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته پیرو تصمیماتی در وزارت سمت واحدها را مورد تخصیص قرار داد.

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز ادامه داد: پیرو این امر زمان زیادی تا به جریان افتادن تخصیصات صرف شد. زمان صرف شده برای اجرایی شدن تخصیصات، موجب اتمام اندوخته گندله شرکت  شد.

ثبت رکورد با وجود شیوع ویروس کرونا

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز اضافه کرد: علی‌رغم شیوع بیماری کرونا در انتهای سال گذشته و ادامه آن تاکنون،تاثیر منفی آن در ابعاد مختلف اقتصادی، فولاد غدیر نی‌ریز توانست به این حجم بالا در تولید دست پیدا کند.

زاهدیان در پایان تصریح کرد: فولاد غدیر نیریز در مهرماه سال گذشته با یک سوم ظرفیت موجود به تولید ادامه داده است. بعد از آن روند افزایشی تولید با دریافت گندله صورت گرفت. گندله مورد نیاز بخشی از سهمیه شرکت است. علاوه بر آن با تدبیر و دوراندیشی شرکت در تهیه و خرید گندله  از بازار میزان کافی ذخیره شد.

عناوین برگزیده