تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۱۳۵۵۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با ورود دستگاه قضایی

تلاش برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی استان کرمان

می متالز - در بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از برخی واحد‌های تعطیل ونیمه تعطیل استان، مشکلات دو واحد صنعتی بزرگ آلومینیوم هزار و روغن نباتی گلناز مورد رسیدگی قرار گرفت.
تلاش برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی استان کرمان

به گزارش می متالز، در این بازدید که به منظور شناسایی مشکلات در حوزه‌های مالیاتی، صدور دسته چک، صدور کارت بازرگانی و جلب همکاری صادرکنندگان خارجی صورت گرفت، اقای یدالله موحد گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید بر مبنای قانون، کشور را از بن بست خارج کرد و از تمام ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را برای حمایت از تولید و صنعت انجام دهیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مدیران می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کنند گفت: تعدادی از مدیران استانی با روحیه جهادی نسبت به حل مشکلات و موانع پیش روی واحد‌های تولیدی در اسرع وقت اقدام می‌کنند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: تمامی راهکار‌ها برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی باید بر مبنای قانون تدوین و اجرایی شود، زیرا در غیراینصورت در مرحله اجرا ناتمام باقی خواهند ماند.
موحد با قول پیگیری مشکلات گفت: موضوعاتی که نیاز به پیگیری‌های ملی دارد در سطح کشوری پیگیری می‌شود و نیاز‌های کارخانه روغن نباتی گلنازهم طی یک نامه به دادستانی کل و دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ارایه می‌شود تا در پیگیری‌های کشوری، موارد نیاز این کارخانه انجام شود و تلاش و پشتیبانی قضایی برای افزایش سهمیه کارخانه روغن نباتی گلناز و صادرات این واحد ادامه خواهد داشت.

رئیس دستگاه قضا استان همچنین به رفع مشکلات کارخانه قند بردسیر هم اشاره کرد و گفت: دیون کارخانه قند بردسیر با پیگیری دستگاه قضایی استان کرمان در مرحله پرداخت قرار دارد و پیشنهاد راه اندازی مجدد این کارخانه را به کارخانه روغن نباتی گلناز ارائه کرد.

وی همچنین در مورد رفع مشکلات کارخانه آلومینیوم هزار کرمان گفت: حکم ورشکستگی این کارخانه صادر شده و مدیر تصفیه آن نیز در حال پیگیری اموراست، اما این کارخانه در حال حاضر در حال تولید و فروش محصولات خود است و دستگاه قضایی تلاش می‌کند که وضعیت آن را به وضعیت مطلوب برساند.
موحد بر حل مشکلات این واحد تولیدی در حوزه مالیاتی هم تاکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین استان، زمینه رفع برخی از مشکلات این واحد تولیدی در حوزه بانکی نیز فراهم شده و مابقی اقدامات بر اساس پیگیری‌های معاون قضائی دادستان کل کشور با بانک مرکزی رفع خواهد شد.

عناوین برگزیده