تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۵
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۳۶۰۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شناسایی ۶۳۶ میلیارد تومان سود تسعیر ارز در بانک اقتصاد‌ نوین

می متالز - بانک اقتصاد نوین با ارائه گزارشی به اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار از شناسایی مبلغ حدود ۶۳۶ میلیارد تومان سود ناشی از تغییر نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی و بدهی ارزی این بانک خبر داد.
شناسایی ۶۳۶ میلیارد تومان سود تسعیر ارز در بانک اقتصاد‌ نوین

به گزارش می متالز، بانک اقتصاد نوین که با نماد «ونوین» در بین فعالان بورسی شناخته می‌شود، در این گزارش با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی با موضوع ابلاغ نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در شبکه بانکی تصریح کرده است: با توجه به نرخ تسعیر اعمال‌شده در صورت‌های مالی پایان سال مالی ۱۳۹۸ و با در نظر گرفتن وضعیت ارزی مثبت این بانک در تاریخ سی و یکم شهریورماه سال جاری این موضوع منجر به شناسایی مبلغ حدود۶ هزار و ۳۵۷ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال سود ناشی از تسعیر اقلام پولی می‌شود، اما تعیین آثار دقیق تغییرات مذکور بر سود و زیان بانک منوط به تکمیل فرآیند تهیه صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۹ و اظهارنظر حسابرس مستقل بانک در این خصوص است. بنابراین گزارش مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک اقتصاد نوین برای گزارشگری مالی میان‌دوره‌ای منتهی به شهریورماه ۹۹ مبلغ ۱۲۹ هزار ریال برای هر یورو و مبلغ ۱۱۰هزار ریال برای هر دلار آمریکا تعیین ‌شده است. درحالی‌که این نرخ در صورت‌های مالی پایان سال ۹۸ مبلغ ۱۰۲هزار ریال برای هر یورو و ۹۰هزار ریال برای هر دلار در نظر گرفته ‌شده بود. در همین رابطه پیش ‌از این بانک مرکزی هم در اطلاعیه‌ای نرخ جدید تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی شبکه بانکی برای صورت‌های مالی ۶ ماهه سال جاری را اعلام کرده بود‌.

در این اطلاعیه اعلام‌ شده بود بانک مرکزی پیرو بخشنامه‌های منتهی به بخشنامه ۲۸ اسفند ۹۸ با موضوع ابلاغ نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی شبکه بانکی در پایان سال گذشته در جلسه ۹ مهر هیات عامل بانک مرکزی، جزء الف بند یک بخشنامه فوق را اصلاح و نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی شبکه بانکی برای گزارشگری مالی میان‌دوره‌ای منتهی به شهریور ۹۹ را به شرح ذیل اعلام می‌دارد: مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای گزارشگری مالی میان‌دوره‌ای منتهی به شهریور ۹۹ به‌منظور اعمال در دفاتر بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی و تهیه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای مبلغ ۱۲.۹۰۰ تومان برای هر یورو (مبلغ ۱۱ هزار تومان برای هر دلار آمریکا) و سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آن به یورو در پایان شهریور سال ۹۹ تعیین می‌شود. در این اطلاعیه تصریح ‌شده است: نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در شبکه بانکی در پایان سال ۹۹ مجددا اعلام خواهد شد و سایر مفاد بخشنامه مورخ ۲۸ اسفند سال ۹۸ همچنان به قوت باقی است.

عناوین برگزیده