تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۳۶۰۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار فارس:

استان در حوزه معادن با شرایط مطلوب فاصله دارد

می متالز - استاندار فارس گفت: این استان به رغم برخورداری از معادن و ظرفیت‌های فراوان معدنی و کانی‌های مختلف همچنان در این حوزه با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد.
استان در حوزه معادن با شرایط مطلوب فاصله دارد

به گزارش می متالز، عنایت‌الله رحیمی، در دیدار با رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: بر همین اساس ضرورت دارد که با کمک موثر دولت و ایمیدرو این عقب افتادگی جبران و رفع شود.
وی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر برنامه‌های اکتشافی خوبی در فارس انجام ‌گرفته و یا در دست انجام است، حرکت درست در زمینه توسعه صنعت ‌معدن در استان و نقشه راه این بخش نیز در حال تدوین است و کارهای خوبی نیز در جهت بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها انجام شده است.
استاندار فارس، با اشاره به سفر اخیر مدیر عامل ایمیدرو (تیرماه ۹۹) به شیراز گفت: مصمم هستیم که با همکاری همه بخش‌های دولت، بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس جمهوری تا آخرین لحظه موضوع توسعه و پیشرفت استان پهناور فارس را دنبال کنیم .
رحیمی، در مورد برخی از  پروژه‌های توسعه‌ای مرتبط با ایمیدرو در فارس هم گفت: تسریع در احداث و تکمیل آزادراه لامرد به پارسیان، تکمیل پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایمیدرو در فارس، احداث زیرساخت‌ها در مناطق معدنی استان، تعیین تکلیف معادن سنگ  آهن و فلزات شهرستان‌های نی‌ریز و بوانات و پروژه‌های  توسعه‌ای شرکت ایمیدرو از جمله خواسته‌های مردم و دستگاه‌های این استان است که امیدواریم با مساعدت و همراهی لازم از سوی ایمیدرو شاهد رونق بیشتر این مناطق باشیم.

 

امکان بهره‌برداری سریع از فرصت‌های معدنی فارس وجود دارد

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) هم ضمن اعلام آمادگی برای کمک به توسعه استان فارس گفت: این استان با  ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای معدنی و کانی‌ها و همچنین برخورداری از امتیاز همسایگی و دسترسی به بنادر جنوبی، می‌تواند در مدت کوتاهی از این فرصت‌ها به خوبی بهره‌برداری کند.
خداداد غریب‌پور، همچنین از پیگیری حضوری استاندار فارس در مورد اقدامات زیربنایی و عمرانی این استان استقبال کرد و ادامه داد: به دنبال سفر ماه گذشته به شیراز و برگزاری جلسه‌های متعدد در این شهر، استاندار فارس به طور مستمر پیگیر تعهدات ایمیدرو هست که می‌کوشیم موارد مطروحه مورد پیگیری قرار گرفته و اقدامات لازم انجام شود.

عناوین برگزیده