تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۲
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۳۷۰۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سالانه ۶۵ میلیون عدد لامپ کم مصرف در کردستان تولید می‌شود

می متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اشتغالزایی بیش از ۶۰۰ نفر در واحدهای تولیدی لامپ کم مصرف استان اظهار داشت: سالانه در این واحدها، ۶۵ میلیون عدد انواع لامپ کم مصرف تولید می‌شود.
سالانه ۶۵ میلیون عدد لامپ کم مصرف در کردستان تولید می‌شود

به گزارش می متالز، پیمان الماسی روز شنبه اظهار داشت: در مجموع پنج واحد تولیدی در استان داریم که شامل سه واحد تولیدی لامپ کم مصرف در بانه، یک واحد تولیدی در سقز و یک واحد نیز در سنندج است.

وی بانه را از قطب‌های مهم تولید لامپ کم مصرف کشور معرفی کرد و افزود: ظرفیت تولید سالانه لامپ در بانه ۴۰ میلیون عدد است در حالیکه سالانه بیش از ۵۰ میلیون عدد انواع لامپ تولید می‌کنند.

الماسی اضافه کرد: لامپ های تولید شده در بانه شامل انواع ال ای دی، پروژکتور ال ای دی، ریسه شلنگی و چراغ هالوژن است.

وی یادآور شد: این واحدها در شرایط کنونی تنها نیاز داخلی را تامین می‌کنند و با توجه به نیاز داخلی، این محصول به خارج از کشور صادر نمی‌شود.

الماسی با اشاره به توانمندی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در تولید لامپ کم مصرف گفت: سرمایه گذارانی دیگر نیز برای ایجاد واحدهای تولیدی در بانه اقدام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: دولت با افرادی که بخواهند در زمینه تولید لامپ کم مصرف سرمایه گذاری کنند، همکاری کرده و حمایت لازم را بعمل می‌آورد.

در شهرک صنعتی بانه سه واحد تولید انواع لامپ کم مصرف فعالیت می‌کنند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

عناوین برگزیده