تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۳۷۳۶۹
سرویس خبر : انرژی
سنگدوینی تاکید کرد:

تجمیع وظایف حوزه گاز با تصویب اساسنامه شرکت ملی گاز

می متالز - رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس گفت: با تصویب طرح تشکیل اساسنامه شرکت ملی گاز تداخل مسئولیتی شرکت‌های مختلف وزارت نفت برطرف خواهد شد.
تجمیع وظایف حوزه گاز با تصویب اساسنامه شرکت ملی گاز

رمضانعلی سنگدوینی

به گزارش می متالز، رمضانعلی سنگدوینی در توضیح "طرح تشکیل اساسنامه شرکت ملی گاز ایران" که اکنون در کمیسیون انرژی در حال بررسی است، گفت: تجمیع وظایف حوزه گاز در شرکت ملی گاز، اصلی‌ترین و مهترین موضوعی است که در پی تصویب این طرح محقق خواهد شد، درواقع با تصویب طرح تشکیل اساسنامه شرکت ملی گاز تداخل مسئولیتی شرکت‌های مختلف وزارت نفت برطرف خواهد شد، ضمن اینکه این اساسنامه به شرکت ملی گاز ایران اختیارات لازم را جهت انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی خواهد داد.

نماینده مردم مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصویب این اساسنامه روابط مالی و درآمدهای نفت و گاز با دولت در چارچوب قوانین کشور تنظیم خواهد شد، افزود: همچنین نحوه تنظیم روابط، نظارت و اعمال حاکمیت و مدیریت وزارت نفت را نسبت به 4 شرکت اصلی این وزارتخانه شامل (شرکت ملی گاز، شرکت پتروشیمی، شرکت نفت، پالایشگاه‌های فراورده‌های نفتی) روشن و شفاف می‌شود.

 

شرکت ملی گاز باید همچون شرکت ملی نفت توانمند باشد

وی با بیان اینکه در تنظیم این اساسنامه "هویت واقعی" شرکت ملی گاز مدنظر است و نه صرفا تفسیر یک اساسنامه، افزود: شرکت ملی گاز باید همچون شرکت ملی نفت توانمند باشد و در عرصه داخلی و بین‌المللی از تولید تا صادرات ایفای نقش کند، درواقع به موازات شرکت ملی نفت که در حوزه اوپک نفتی برای کشور نقش‌آفرینی می‌کند شرکت ملی گاز نیز چنین چشم‌اندازی در آینده نزدیک داشته باشد.

 

افزایش فعالیت شرکت ملی گاز در استخراج و تولید با تصویب اساسنامه ملی گاز

سنگدوینی تقویت شرکت ملی گاز، در نظر گرفتن حوزه وسیع‌تر کاری و افزایش فعالیت این شرکت در استخراج و تولید را از دیگر اهداف تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس بررسی طرح مذکور را در دست گرفته است و نتیجه بررسی‌ها تا دو هفته آینده به صحن کمیسیون انرژی گزارش خواهد شد.

عناوین برگزیده