تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۳۷۹۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فولاد خوزستان در شش‌ماه نخست به سود ۵۳ درصدی رسیده است

مس متالز - شرکت فولاد خوزستان (فخوز) در شش‌ماه اول سال جاری از سود 53% خود خبر داد، این سود به ۱۷۷۵ ریال به ازای هر سهم رسیده است که از کل سود سال ۹۸ شرکت ۲تومان بالاتر است.
فولاد خوزستان در شش‌ماه نخست به سود ۵۳ درصدی رسیده است

به گزارش می متالز، فولاد خوزستان (فخوز) در شش‌ماه اول سال جاری به سود ۱۷۷۵ ریال به ازای هر سهم رسیده است که از کل سود سال ۹۸ شرکت ۲تومان بالاتر است!

فخوز در ۶ ماهه با رشد ۴۱ درصدی درآمدهای عملیاتی و مدیریت بهای تمام شده به سود خالص ۳.۹ میلیارد تومانی رسیده که ۵۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

فولاد خوزستان در بهار ۶۴ تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود که این عدد در تابستان به ۱۱۲ تومان به ازای هر سهم رسیده است. اجماع تحلیلگران از سودآوری فصل تابستان فخوز ۹۵تومان بوده است.

فروش بهار ۴۸۰۰ میلیارد و فروش تابستان ۶۴۰۰ میلیارد تومان بود. نکته جالب اینکه این گزارش با بیلت داخلی ۷۲۰۰ تومان و بیلت صادراتی ۶۶۰۰تومان رقم خورده است. با توجه به فروش سلف در بورس کالا و افزایش با اهمیت نرخ ارز نیما انتظار می‌رود نرخ‌های فصل پاییز فخوز بالای ۹۰۰۰تومان در هر کیلو باشد و در کل فصل پاییز فروش شرکت به ۹۰۰۰ میلیارد تومان نزدیک شود.

مانند بسیاری از فولادی‌ها در فولاد خوزستان نیز یک حاشیه سود ناخالص تاریخی ۳۹٪ ثبت شده است که باید دید التهاب در بازار دلار و به تبع آن فولاد ادامه یابد یا باید منتظر افت حاشیه سود ناخالص به مقادیر پایدار ۲۵٪ تا ۳۰٪ در فخوز باشیم.

عناوین برگزیده