تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۳۸۰۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد ۱۱۰ درصدی اشتغال در معادن استان سمنان در سال ۹۹

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۱۱۰ درصدی اشتغال در معادن استان طی سال جاری خبر داد.
رشد ۱۱۰ درصدی اشتغال در معادن استان سمنان در سال ۹۹

به گزارش می متالز، محمد فروهر در جلسه کارشناسی شورای معادن استان سمنان اظهار کرد: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری زمینه اشتغال ۱۴۵ نفر در بخش معادن استان فراهم شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: طی این مدت ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری ۹۳ میلیارد ریال در این استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸، ازنظر تعداد ۵۰ درصد و ازنظر سرمایه‌گذاری صورت گرفته ۵۳ درصد رشد را شاهد هستیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال، ۴۸ فقره مجوز معدنی در استان صادر شده است، افزود: از این تعداد مجوز، ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری، ۱۸ فقره پروانه اکتشاف و ف فقره گواهی کشف با هزینه عملیات اکتشاف بالغ‌بر ۲۳ میلیارد ریال است.

فروهر بیان کرد:‌ استان سمنان با استخراج سالانه ۲۱ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد ازنظر منابع معدنی از قبیل سیلیس، آهک، گچ، سولفات سدیم، نمک، منگنز، آهن، مس و ... است که ۶۲۶ معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که بیش از ۵۸۰ میلیون تن ذخیره قطعی این معادن است.

عناوین برگزیده