تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۵
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۴۱۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

کلیه سفارش‌های فروش سهام عدالت تا پایان شهریور تسویه شد

می متالز - مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: کلیه سفارش‌های فروش سهام عدالت تا پایان شهریور تسویه شده و درباره مشکل سفارش های مهر با توجه به شرایط بازار تصمیم گیری می شود.
کلیه سفارش‌های فروش سهام عدالت تا پایان شهریور تسویه شد

به گزارش می متالز، محمدرضا معتمد با اشاره به امکان حذف درخواست فروش سهام عدالت گفت: سامانه‌ کارگزاری‌ها آمادگی دارند، بلافاصله بعداز درخواست عدم فروش سهام عدالت، فروش سهام را از سامانه خارج کنند. با توجه به اینکه اکنون درخواست فروش سهام عدالت بین سپرده گذاری مرکزی و کارگزاری برخط شده، سفارش مشتری در سامانه کارگزاری به سپرده گذاری مرکزی سریع اعلام می‌شود.

وی درخصوص اینکه سپرده گذاری مرکزی و کارگزاری‌ها به درخواست مشتریان پاسخ نمی‌دهند و سهامداران همچنان برای فروش سهام عدالت مشکل دارند، توضیح داد: مشکلی برای فروش سهام عدالت وجود ندارد و کلیه سفارش های فروش افراد تا پایان شهریور ماه تسویه شده است. مشکلی در سفارش های مهر ماه بود که با توجه به شرایط بازار قرار است تصمیم گیری شود.

معتمد افزود: برای پاسخگوی بهتر کارگزاری‌ها و سپرده گذاری، صدای مشتریان ضبط می‌شود. اگر سهامداران با این دو شرکت تماس بگیرند و مشکلات را بیان کنند قطعا پاسخ مناسب خواهند داد. همچنین حدود 50 صندوق بازار گردانی در بازار وجود دارد که توانایی بازارگردانی کل شرکت‌های بورسی را دارند. بیش از 200 شرکت بورسی به بورس تهران درخواست بازار گردانی دادند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده