تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۶۸۶
کد خبر: ۱۴۱۵۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با حمایت مجتمع مس سرچشمه؛

آموزش صنایع دستی در روستاهای رفسنجان رونق می‌گیرد

می متالز - مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان و اتاق بازرگانی رفسنجان، آموزش‌های صنایع دستی در روستاهای رفسنجان رونق گرفته و دانش فعالان گردشگری رفسنجان تقویت می‌شود.
آموزش صنایع دستی در روستاهای رفسنجان رونق می‌گیرد

به گزارش می متالز، وحید امیری با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از رایزنی و توافق‌های صورت‌گرفته، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای با هدف توسعه آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی در روستاهای شهرستان رفسنجان و تقویت و به‌روزرسانی دانش فعالان گردشگری، به امضای مدیر آموزش مجتمع مس سرچشمه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی رفسنجان رسید.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، با حمایت مجتمع مس سرچشمه، تمرکز آموزش‌های صنایع دستی از شهر رفسنجان به نواحی روستایی نیز توسعه یافته و در توانمندسازی و اشتغال خانگی روستاییان، خصوصاً بانوان روستایی موثر واقع خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین با حمایت مجتمع مس سرچشمه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آی‌تی امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی، با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا و ممکن نبودن آموزش‌های حضوری، بسته‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی مجازی و وبینار برای راهنمایان گردشگری، دفترهای خدمات گردشگری، واحدهای پذیرایی و واحدهای اقامتی برگزار خواهد شد.

مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه، با اشاره به این‌که تاکنون تعدادی کارگاه آموزش مجازی برای راهنمایان گردشگری شهرستان رفسنجان اجرا شده است، یادآور شد: این تفاهم‌نامه از اول آذرماه به صورت رسمی اجرا خواهد شد.

امیری ادامه داد: با اجرای فراگیر آموزش صنایع دستی در روستاهای رفسنجان و اعطای کارت هنرمندی صنایع دستی به زنان روستایی، علاوه بر توسعه اشتغال‌زایی در زمینه صنایع دستی، این افراد می‌توانند از مزایای داشتن کارت ویژه هنرمند صنایع دستی، شامل فروش مجازی محصولات خود، شرکت در نمایشگاه‌ها، بهره‌مندی از وام‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی و... استفاده کنند.

عناوین برگزیده