تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۴۲۲۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عملیات دسترسی به چهار معدن در استان بوشهر آغاز شد

می متالز - عملیات دسترسی به چهار معدن در شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان به همت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آغاز شد.
عملیات دسترسی به چهار معدن در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش می متالز، مجری طرح ایجاد زیربنا‌های لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی دسترسی به چهار طرح معدنی در استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی راه دسترسی به چهار معدن در شهرستان‌های دشتی (یک مورد)، تنگستان (دومورد) و دشتستان (یک مورد) به طول هشت کیلومتر و اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که تلاش می‌کنیم در مدت ۱۵ ماه تکمیل شود.

داریوش دیودیده افزود: به منظور استفاده بهینه از معادن استان بوشهر، شش طرح مطالعاتی در دست اقدام است که سعی می‌کنیم درسال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ اجرایی شود.

او با بیان اینکه معادن استان بوشهر نقش مهمی در توسعه صادرات و تامین منابع داخلی ایفا می‌کند، عنوان کرد: برای توسعه معادن این استان و افزایش صادرات مواد معدنی با پیشنهاد نمایندگان مجلس و مسوولان به زودی جلسات در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار می‌شود تا برنامه ریزی منسجم برای معادن استان تعریف کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هم از تقویت زیر ساخت‌های معادن استان خبر داد و گفت: یکی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت، و سازمان ایمیدرو، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز واحد‌های معدنی است.

سید حسین حسینی افزود: پارسال چهار مجتمع معدنی که نیازمند طرح زیربنایی بود شناسایی و به سازمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیشنهاد داده شد که بر همین اساس، امروز عملیات اجرایی جاده دسترسی به آن‌ها آغاز شد.

او بیان کرد: همچنین پیشنهاد لازم برای تکمیل زیر ساخت‌های معدنی استان به ایمیدرو داده شده که به زودی کار مطالعات آن‌ها آغاز می‌شود.

فرماندار دشتی هم با اشاره به اینکه، ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در این شهرستان قرار دارد، گفت: زیر ساخت‌های صادرات در این شهرستان باید تکمیل شود.

عبدالله نادری عنوان کرد: با تکمیل جاده دولت آباد به زیارت مسیر صادرات به بندر لاور ساحلی و خورشهاب هموار می‌شود.

عناوین برگزیده