تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۰
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۱۴۲۵۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

بازار مثبت و ملایم پیش روی سهامداران

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: گروه‌های صادرات محور از جمله معدنی، پتروشیمی و فلزی ظرفیت لیدری بازار را در هفته جاری دارند، اما در مجموع کلیت بازار مثبت خواهد بود.
بازار مثبت و ملایم پیش روی سهامداران

لیدری گروه‌های صادرات محور در بازار

به گزارش می متالز، صادق قاسمی درباره وضعیت بازار در هفته جاری اظهار کرد: بازار تقریبا اصلاح خوبی انجام داده، انتخابات آمریکا را نیز پشت سر گذاشته و متغیر‌های کلان همانند نرخ ارز نیز به ثبات نسبی رسیدند و درباره نرخ سپرده نیز سیاستگذار اعلام کرد به دنبال تغییر آن نیست به همین دلیل متغیر‌های بازار مناسب هستند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به شرایط موجود، شرکت‌های صادرات محور وضعیت مناسبی خواهند داشت، اما در مجموع با تغییراتی که به وجود آمده کلیت بازار می‌تواند رشد مناسب و ملایمی داشته باشد.

وی گفت: به دلیل خروج نقدینگی زیاد از طرف سهامداران و دولت، وضعیت نقدینگی موجود در بازار همانند گذشته نیست اما پیش بینی می‌شود با متغیر‌های موجود یک بازار مثبت همراه با رشد ملایم را در هفته جاری پیش رو داشته باشیم.

قاسمی بیان کرد: گروه‌های صادرات محور از جمله معدنی، پتروشیمی و فلزی ظرفیت لیدری بازار را در هفته جاری دارند، اما در مجموع کلیت بازار مثبت خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس درباره تغییرات زمان پیش گشایش تصریح کرد: طرح اولیه این موضوع متفاوت بود و ۵ دقیقه قبل از بازار دسترسی به ویرایش بسته شود که طرح مناسبی بود و می‌توانستند جلوی اوردر‌های غیرواقعی را بگیرد.

وی ادامه داد: هر چند کاهش زمان پیش گشایش از ۳۰ به ۱۵ دقیقه می‌تواند مزایایی داشته باشد، اما طرح اولیه بسیار مناسب‌تر بود و می‌توانست مانع هجوم اوردر‌های غیرواقعی شود.

قاسمی تاکید کرد: البته تغییر مدام زیرساختار‌های بازار یک عامل منفی است و باید منتظر نتیجه این تغییرات باشیم.

عناوین برگزیده