تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۴۲۶۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد میبد به چرخه تولید بازمی‌گردد

می متالز - فرماندار میبد: با رایزنی‌های انجام شده امیدواریم فولاد میبد در آینده‌ای نزدیک به چرخه تولید بازگردد.
فولاد میبد به چرخه تولید بازمی‌گردد

به گزارش می متالز، حسین فلاح با اشاره به ماجرای پرپیچ و خم صنعت فولاد در میبد گفت: با پیگیری مستمر استانداری، دادگستری، امام جمعه، فرمانداری و نماینده شهر، موضوع فولاد در هیئت داوران حل اختلاف وزارت دادگستری مطرح و رأی قطعی صادر شده است.
وی افزود: بر اساس این رأی، عمده سهامی که در دست یک عده خاص بود، خلعیت شد و این سهام‌ها در اختیار ایمیدرو که یک شرکت اقماری متعلق به وزارت صمت است، قرار گرفت.


فرماندار میبد از ادامه رایزنی‌ها و انجام ارزیابی از سوی تیم‌های ایمیدرو و فولاد خبر داد و تأکید کرد: امیدواریم با نگاه خوبی که بین مقامات استان و شهرستان وجود دارد، مراحل لازم برای بازگشت کارخانه به چرخه تولید انجام گرفته و شاهد اتفاقات خوبی در آینده‌ای نزدیک باشیم.


فلاح ادامه داد: نزدیک به سه هزار سهامدار در فولاد داریم که اگر بار دیگر راه اندازی شود، این خانواده‌ها و افرادی که از ۳۰ سال پیش در فولاد سرمایه گذاری کرده اند، به داشته‌های خود می‌رسند.
وی با اشاره به ظرفیت مبید به عنوان شهری صنعتی و معدنی گفت: با ظرفیت موجود در چرخه فولاد اعم از سنگ آهن و تولیدات پایینی دستی آن می‌توان ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.


فرماندار میبد تأکید کرد: با توجه به زودبازدهی فولاد و سرمایه گذاری مقرون به صرفه آن، سرمایه گذارانی که از گذشته سرمایه گذاری کرده اند می‌توانند به سود خود برسند.

معاون اقتصادی استاندار در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: فولاد میبد سالیان درازی هیچ جریان اقتصادی را در بر نداشت و با همکاری وهمدلی همه مسئولان استان در سطح ملی این امر پیگیری شد.
عظیمی افزود: اکنون این واحد تولیدی به صاحبان اصلی آن برگشته و سازمان خصوصی سازی منتفی شد و قرار است ایمیدرو آن را احیا کند و امیدواریم شاهد رونق تولید در این واحد تولیدی باشیم.

برای مشاهده ی فیلم ها کلیک کنید.

عناوین برگزیده