تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۱۴۲۷۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ناظر گمرکات آذربایجان غربی تاکید کرد؛

سیستم ایکس ری در گمرک تمرچین پیرانشهر استقرار یابد

می متالز - ناظر گمرکات آذربایجان غربی بر لزوم استفاده از توان بخش خصوصی برای استقرار ایکس ری در گمرک تمرچین برای سرعت بخشی به رویه های گمرکی تاکید کرد.
سیستم ایکس ری در گمرک تمرچین پیرانشهر استقرار یابد

به گزارش می متالز، توحید آذربد بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات گمرک تمرچین پیرانشهر با بیان اینکه مرز تمرچین در زمره گمرکاتی است که تمام و رویه‌های های گمرکی در آن اجرایی می‌شود، اظهارکرد: با استقرار ایکس ری در این گمرک ضمن تسریع در رویه‌های گمرک امور بازرسی و کنترل کامیون‌ها و ترددها در این مرز نیز با سرعت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گمرک تمرچین پیرانشهر نقش مهمی در صادرات دارد و تا سطح اداره کل نیز ارتقا یافته است، گفت: افزایش پرسنل فنی به گمرک تمرچین، فعالیت ۲۴ ساعته، افتتاح ساحتمان اداری، استفاده از توان بخش خصوصی جهت استقرار تیم الکترونیکی از مهمترین ویژگی‌های گمرک تمرچین پیرانشهر به شمار می‌رود و در حال حاضر صادرات خوبی از این مرز داریم.

آذربد موازی کاری و تعدد دستگاه‌های اجرایی تصمیم گیرنده را از مهمترین مشکلات این گمرک عنوان و اضافه کرد: این موضوع موجب کندی روند فعالیت و اختلال در امورات اداری در این گمرک شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی عدم حضور نمایندگان ادارت مجوز دهنده، جانمایی نامناسب ارگان‌ها ی مستقر، عدم حضور آتش نشان به همراه عدم عضویت کشور همسایه در کنفواسیون بین المللی و تعلل در روند ترخیص کالا را از موانع و مشکلات پیش روی گمرک تمرچین برشمرد.

آذربد همچنین بر ضرورت استقرار نمایندگان اتاق بازرگانی و استاندارد در مرز تمرچین تاکید و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۵ محموله وارداتی از طریق کارت‌های پیله از گمرک تمرچین صورت وارد شده که ۱۶ محموله ترخیص شده و مابقی منتظر مجوزهای اولیه است.

مرز تمرچین پیرانشهر سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی شناخته شد و اکنون روزانه صدها دستگاه انواع خودرو از طریق آن تردد می‌کنند.

شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و ۱۴۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

عناوین برگزیده