تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۴۲۸۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۹۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان زنجان وصول شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن این استان وصول شده است.
۹۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان زنجان وصول شد

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری روز دوشنبه افزود: میزان حقوق دولتی وصول شده از ۶۵ میلیارد ریال در سال ۹۴ به ۳۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸رسیده است که میزان وصولی امسال نیز نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی یادآور شد: با ساماندهی های انجام شده در این زمینه، امسال شاهد به روز رسانی وصول حقوق دولتی معادن دولتی از جمله معدن انگوران هستیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم اکنون خدمات فقط به معادنی که حقوق دولتی خود را در سال ۹۷ تسویه کرده اند ارائه می شود و با توجه به سیاست پیش روی این استان هم اکنون معادن در اختیار افرادی قرار می گیرد که از توان مالی و فنی لازم برخوردار باشند تا دیگر شاهد بلوکه شدن معادن نباشیم.
فغفوری با اشاره به فعال بودن ۷۶ درصد از معادن استان زنجان افزود: در زمان حاضر در سطح کشور ۴۶ درصد معادن فعال است.
به گفته وی، ۳۵۲ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ذخیره قطعی این معادن ۸۶۲ میلیون تن بوده و استخراج اسمی سالانه این معادن ۱۴ میلیون تن و استخراج واقعی آنها هفت میلیون تن است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۵۰ معدن بارنامه دریافت کرده اند که در مقایسه با آمار سال های گذشته فعال شدن بخش معدن استان را نشان می دهد.
به گفته فغفوری، با تلاش نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان همه معادن پالایش شده و هیچ معدن بلاتکلیفی در زنجان وجود ندارد.
وی اظهارداشت: حدود ۵۰ معدن هم اکنون آماده برگزاری مزایده است که در حال برطرف کردن مشکل معارضان محلی تعدادی از معادن هستیم که پس از برگزاری مزایده معادن بدون هیچ گونه مشکلی وارد مرحله عملیاتی شود.

عناوین برگزیده