تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۳۷
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۴۲۸۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر مالی و اقتصادی خبر داد:

پیگیری افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیاردی "کچاد" و رشد ۱۰۰ درصدی عملکرد

می متالز - مدیر مالی و اقتصادی چادرملو با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی عملکرد ۶ ماهه نسبت به مدت مشابه قبل از پیگیری افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی خبر داد.
پیگیری افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیاردی "کچاد" و رشد ۱۰۰ درصدی عملکرد

به گزارش می متالز، محمود سیدی با بیان اینکه چادرملو به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی سنگ‌آهن در شرایط کرونایی همچنان با انجام اقدامات پیشگیرانه، مسیر تولید و توسعه را در پیش‌گرفته و در عملکرد ۶ ماهه از بودجه برنامه‌ریزی‌شده سال ۹۹ جلو افتاده، گفت: عملکرد "کچاد" در نیمه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: از سال گذشته برنامه دومرحله‌ای افزایش سرمایه کلید زده شده و تا سقف ۵.۵ هزار میلیارد تومان به ثبت رسانده شده است. پیگیری افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی و برنامه‌های توسعه‌ای در دست مطالعه و اجرا، آینده روشنی برای سودآوری شرکت ترسیم کرده و می‌کند.

سیدی در خصوص پرداخت بهره مالکانه به دولت توضیح داد: تمامی بدهی حق‌انتفاع چادرملو تا پایان سال ۹۷ به میزان ۲.۷ هزار میلیارد تومان پرداخت‌شده و پرداخت بدهی حق‌انتفاع سال ۹۸ در جریان بوده و از این بابت تاکنون ۵۳۳.۸ میلیارد تومان پرداخت و مابقی به میزان ۲۲۱.۶ میلیارد تومان تا پایان سه‌ ماهه سوم سال‌جاری پرداخت خواهد شد. در سال ۹۸ میزان حق‌انتفاع نسبت به فروش معادل ۸۸. ۸ درصد و در پیش‌بینی سال ۹۹ معادل ۶. ۱۱ درصد است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده