تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۴۲۸۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قطار افزایش قیمت‌ها به سیمان رسید/ سیمان هست ولی نیست!

می متالز - این روزها علاوه بر کمبود سیمان و سختی پیدا کردن آن شاهد گران شدن سیمان نیز هستیم.
قطار افزایش قیمت‌ها به سیمان رسید/ سیمان هست ولی نیست!

به گزارش می متالز، کمبود سیمان و افزایش قیمت آن در استان و تبریز طی روزهای اخیر مشکلات زیادی را برای ساخت و سازها و اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد کرده است.

اخیرا عرضه سیمان از مدت ها پیش در استان متوقف شده و تولیدکنندگان به بهانه مشخص شدن قیمت جدید از تحویل سیمان به فروشندگان و مشتریان خودداری می کنند!

برخی تولیدکنندگان می گویند افزایش قیمت حمل و نقل و میزان تقاضا علت کمبود سیمان است. این اظهارات در حالی بیان می شود که به دلیل سرمای هوا ساخت‌ و ساز کاهش یافته است.

از سوی دیگر ورود دلالان به عرصه توزیع سیمان از کارخانه به فروشندگان باعث شکل گرفتن بازار سیاه و افزایش قیمت سیمان از هر پاکت ۲۲ هزار تومان به ۳۸ الی ۴۰ هزار تومان شده است!

دلالان با انواع و اقسام شیوه ها سیمان را به قیمت دولتی از کارخانه ها می خرند و با کمبود کاذب که در بازار ایجاد می کنند آن را به قیمت های زیاد می فروشند.

این در حالی است که کارخانه سیمان صوفیان در تبریز با ظرفیت هفت هزار تن در روز فعالیت و پنج تیپ سیمان تولید می کند که به قیمت مصوب دولتی در محل کارخانه تحویل مشتری می شود.

حال سوالی که این روزها در ذهن خیلی از مردم وجود دارد این است: در استانی که خود دارای یک مجتمع بزرگ تولید سیمان است، چرا چنین شرایطی پیش آمده؟

عناوین برگزیده