تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۴۳۲۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقدیر استاندار خراسان جنوبی از مسؤولین واحدهای صنفی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا

می متالز - استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تشکر از واحدهای صنفی استان در رعایت ضوابط اعمال شده در راستای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط کمیته نظارت و ارزیابی، تا پایان روز گذشته - شنبه ۲۴ آبان ماه- ۹۵ درصد واحدهای صنفی استان، پروتکل ها را رعایت نموده و ساعت ۱۸ نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام نموده اند.
تقدیر استاندار خراسان جنوبی از مسؤولین واحدهای صنفی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا

به گزارش می متالز، حمید ملانوری در نشست کاری با رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب افزود: در شرایط فعلی، هیچ موضوعی از بیماری کرونا و راهکارهای مهار آن مهمتر نیست.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: از آن جایی که کرونا بر همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و... تأثیر گذاشته لذا کنترل این بیماری بر همه چیز اولویت دارد.
وی، ورود به موضوع پیشگیری و کنترل بیماری را از وظایف همه دستگاه ها برشمرد.
به گفته وی؛ هدف اصلی از برگزاری مکرر جلسات ستاد کرونا، تأکید به مدیران برای اجرای مصوبات و اعمال محدودیت ها، رسیدن به استانی عاری از کرونا است.

خراسان جنوبی می توانداستان پایلوت و نمونه در اجرای طرح توسعه فروشگاه های اینترنتی و نمونه و الگویی برای دیگر استان ها باشد

حمید ملانوری گفت :راه اندازی و توسعه فروشگاه های اینترنتی و تلفنی باید در اولویت کار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.
وی تأکید کرد: خراسان جنوبی می تواند اولین استانی باشد که سطح دسترسی مردم به کلیه خدمات را در بستر اینترنت و تلفن فراهم می کند.
به گفته وی؛ عرضه کالا و خدمات در این بستر با محدودیت مواجه نیست و در این شرایط کرونایی، بهترین موقعیت برای تأمین نیازهای آحاد افراد جامعه می باشد.
استاندار، سازمان صنعت، معدن و تجارت را به دلیل گستره کار و جامعه هدف از بخش های مهم برشمرد و گفت: تأمین نیازهای آحاد افراد جامعه به شکل عادلانه و در دسترس از مهمترین وظایف این حوزه است که اگر کوتاهی در آن رخ دهد، تضییع حق الناس شده است.
وی افزود: اگر چه کاستی هایی در برخی حوزه ها در استان وجود دارد اما با مطالعه درست و بهره برداری مناسب از ذخیره های معدنی می توان به رفع این نیازها اقدام نمود.
استاندار، خام فروشی را از مشکلات اساسی همه استان ها عنوان کرد و گفت: برای بهره برداری از ظرفیت های مختلف استان باید صنعتی قوی داشته باشیم.
ملانوری با اشاره به اقدام سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه تدوین اطلس جامع صنعت و معدن استان گفت: این اطلس باید به گونه ای تهیه گردد که علاقمندان را به سرمایه گذاری در حوزه های صنعت و معدن خراسان جنوبی ترغیب نماید.
وی تصریح نمود: چنانچه سرمایه های داخلی برای بهره برداری از پتانسیل ها و فرآوری محصولات کفاف ندهد، لازم است از سرمایه های بیرونی استفاده شود.

عناوین برگزیده