تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۴۳۷۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان نظام مهندسی معدن زنجان:

فرآوری عناصر نادر خاکی از راهکارهای بی‎اثر کردن تحریم‌ها است

می متالز - رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: با عنایت الهی در زمینه وجود عناصر مختلف در کشور، با دستیابی به تکنولوژی استحصال و فرآوری مواد و عناصر نادر خاکی که از مهمترین مواد استراتژیک در جهان هستند، می‌توان فشار تحریم‌ها بر کشور را بی اثر کرد.
فرآوری عناصر نادر خاکی از راهکارهای بی‎اثر کردن تحریم‌ها است

به گزارش می متالز، رضا کشاورزی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارداشت: اعضای حقیقی نظام مهندسی معدن در کشور، ۴۱ هزار نفر بوده که از این تعداد یک هزار و ۴۵ نفر از استان زنجان عضو هستند.
وی تصریح کرد: حدود ۳ تا ۴ هزار عضو حقوقی در کشور عضو سازمان نظام مهندسی معدن هستند که ۱۳۰ عضو حقوقی از استان زنجان در این سازمان عضو هستند.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: ۳۲۰ نفر از استان زنجان در رشته های مختلف مانند استخراج، اکتشاف، زمین شناسی، نقشه برداری و متالورژی پروانه اشتغال دریافت کرده اند و با کمک این اعضا فعالیت های معدنی به سمت و سوی علمی و فنی هدایت شده است.
وی افزود: اعضای نظام مهندسی به عنوان بدنه اصلی و شاکله کارشناسی این سازمان، افتخاری برای سازمان نظام مهندسی به شمار می‌روند.
این مسوول در ادامه با اشاره به تعداد معادن فعال استان خاطرنشان کرد: از ۳۴۲ معدن فعال در استان، ۸۲ معدن فلزی و ۲۶۰ معدن غیر فلزی هستند.
کشاورزی با اشاره به تعداد ۷۱ معدن غیرفعال استان، بیان کرد: از این تعداد سه معدن فلزی و ۶۸ مورد غیرفلزی است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان، افزود: ظرفیت استخراج اسمی استان به صورت سالانه، حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که حدود ۲ میلیون تن فلزی و باقی به صورت غیر فلزی استخراج می‌شود.
کشاورزی با اشاره به ظرفیت اشتغال معادن استان، تاکید کرد: سه هزار نفر به صورت مستقیم در معادن استان شاغل هستند و هشت هزار نفر هم در صنایع معدنی استان به صورت مستقیم فعالیت دارند. 
وی در زمینه ساختمان جدید نظام مهندسی معدن استان زنجان که مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، یادآور شد: زمین این ساختمان در دوره‌های چهارم و پنجم سازمان نظام مهندسی خریداری شده بود و به سبب نبود بودجه و همت لازم راکد بود تا اینکه در دوره ششم با کمک هیات مدیره و بهره بردارها احداث این ساختمان آغاز و آبان ماه امسال با هزار و ۲۰۰ متر زیربنا تکمیل شد که به زودی با حضور مسوولان به بهره برداری رسمی می رسد.

عناوین برگزیده