تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۴۵۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس:

تعیین قیمت مرجع توسط بازارگردان‌ها منجر به بهبود نقد شوندگی سهام می‌شود

می متالز - مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران از تعیین قیمت مرجع توسط بازارگردان‌ها خبر داد و گفت: این بستر و ظرفیت قانونی منجر به بهبود وضعیت نقد شوندگی سهام قابل معامله در تابلوهای معاملاتی مختلف در بازار پایه خواهد شد.
تعیین قیمت مرجع توسط بازارگردان‌ها منجر به بهبود نقد شوندگی سهام می‌شود

تعیین قیمت مرجع توسط بازارگردان‌ها منجر به بهبود نقد شوندگی سهام می‌شود

به گزارش می متالز، سیده هاجر میرخوشحال با اشاره به تبصره ۶ بند ۱۱ ماده ۱۰ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران گفت: بر اساس این تبصره «بازارگردان می‌تواند قیمت مرجع نماد معاملاتی را ضمن اعلام به فرابورس تعیین کند.»

وی در مورد این تبصره توضیح داد: به این معنی که بازارگردان می‌تواند پس از انجام بررسی‌های مقتضی و با در نظر گرفتن فاکتورهای موثر و در راستای بهبود وضعیت نقد شوندگی سهام موضوع بازارگردانی، اقدام به تعیین قیمت مرجع و اعلام آن به فرابورس کند.

بهبود وضعیت نقدشوندگی

مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران گفت: مسوولیت تعیین قیمت بر عهده بازارگردان بوده و موظف است مطابق با پارامترهای بازارگردانی اعلامی نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کند.

میرخوشحال دراین‌باره به دو شرکت بازار پایه‌ای اشاره کرد و توضیح داد: تا کنون در خصوص دو شرکت تولید خاک نسوز استقلال آباده با نماد معاملاتی «کباده» و بانک گردشگری با نماد معاملاتی «وگردش»، بازارگردان اقدام به تعیین قیمت مرجع کرده و این موضوع از طریق اطلاعیه در سایت رسمی فرابورس ایران به عموم اعلام شده است.

وی با بیان اینکه به زودی بازارگردان شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل با نماد معاملاتی «ثتوسا» نیز قیمت مرجع تعیین خواهد کرد، هدف از این اقدام را بهبود وضعیت نقد شوندگی سهام این شرکت اعلام کرد و گفت: جزئیات این موضوع طی اطلاعیه رسمی در سایت فرابورس درج و به عموم سرمایه‌گذاران محترم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عناوین برگزیده