تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۱۴۵۰۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شرایط برای فعالیت معادن آب‌بر در استان سمنان فراهم نیست

می متالز - استاندار سمنان گفت: اجازه بهره‌برداری از معادن نیازمند مصرف آب زیاد، تا زمان رفع مشکل آب، در استان صادر نشود.
شرایط برای فعالیت معادن آب‌بر در استان سمنان فراهم نیست

به گزارش می متالز، علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در نوزدهمین نشست شورای معادن استان سمنان در سالن کوثر استانداری ابراز داشت: استان سمنان با کمبود آب مواجه است و تا تامین آب برای استان سمنان اجازه بهره‌برداری از معادن آب‌بر به تاخیر بیفتد.

وی بیان کرد: مسوولان به بهره‌برداران معادنی که به دنبال ایجاد ارزش افزوده، توسعه و تکمیل فرآیند تولید و فرآوری هستند کمک کنند.

وی اضافه کرد: با افرادی که در استان سمنان در بهره‌برداری از معادن به دنبال سودجویی هستند برخورد جدی، قاطع و قانونی می شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: تلاش شود واگذاری بهره‌برداری از معادن به افراد متخصص و کاربلد سپرده شود تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: حمایت از فعالان اقتصادی و معدنکاران همواره مورد تاکید است و با اجرای طرح‌های مختلف اشتغال‌آفرین می توان روند کاهش آمار بیکاری در استان را سرعت بخشید.

استاندار سمنان گفت: ظرفیت‌های‌ معدنی و اقتصادی استان برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال قابل‌توجه است که با تلاش مسوولان باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

در این نشست در ارتباط با درخواست تعطیلی موقت و محاسبه حقوق دولتی تعدادی از معادن استان سمنان تصمیم گیری شد.
۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود.
بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.

عناوین برگزیده