تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۴۵۰۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کرمان تا ٣٠ میلیارد تومان از ظرفیت معادن بهره‌مند می‌شود

می متالز - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: این استان به‌همراه برخی مناطق از محل یک درصد فروش معادن بر اساس ردیف قانونی تنها ٣٠ میلیارد تومان در قسمت هزینه می تواند بهره مند شود.
کرمان تا ٣٠ میلیارد تومان از ظرفیت معادن بهره‌مند می‌شود

به گزارش می متالز، جعفر رودری روز پنجشنبه در نشست شورای معادن استان کرمان افزود: درآمد استان در این حوزه به نسبت ظرفیت معدنی ما بسیار اندک است و نمی توانیم از معادنمان استفاده بیشتری برای توسعه این استان ببریم.

وی با اشاره به راهکار برای استفاده بیشتر استان از ظرفیت معادن اظهار داشت: درآمد معدنی استان به صورت طرف درآمدی و هزینه ای دیده شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمینه امکان ٢٠٠ تا ٣٠٠ میلیارد تومان را در انشای بودجه ١۴٠٠ مورد توجه قرار دهند.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت عادلانه شدن قیمت سنگ آهن که موجب اشتغالزایی در منطقه می شود گفت: ظرفیت های معدنی غیرفعال و راکد  با دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل فعال سازی است.

عفت شریعتی با اشاره به افزایش درآمد معدنی استان کرمان افزود: توسعه فعالیت های معدنی و ارتقای بهره برداری موجب ایجاد فضای آرامش در جامعه می شود.

عناوین برگزیده