تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۴
بازدید: ۵۹۷
کد خبر: ۱۴۶۶۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نماینده تکاب در مجلس شورای اسلامی:

سالها در مورد معدن طلا، به مردم تکاب ظلم شده است

می متالز - نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس با اشاره به خصوصی‌سازی غیرمنطقی در معدن طلای تکاب در گذشته گفت: متاسفانه سال ها است که در مورد معدن طلا، به مردم تکاب ظلم شده و در صورت خصوصی‌سازی باید حقوق اجتماعی مردم منطقه به دقت رعایت شود.
سالها در مورد معدن طلا، به مردم تکاب ظلم شده است

به گزارش می متالز، تکاب دارای ۲ معدن طلای «زرشوران» و «آق‌دره» و ۵۹ معدن ارزشمند سنگ است. در حال حاضر ۴۰ درصد انباشت طلا و ۵۰ درصد کل ذخیره طلای شناسایی‌شده کشور در شهرستان طلایی تکاب واقع‌شده، اما این شهرستان از کمترین زیرساخت‌های توسعه در بخش‌های راه، درمان، بهداشت، آموزش و… نیز برخوردار نیست.

 در این خصوص نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در مجلس با اشاره به اینکه مشکلات جدی در معدن طلای زره شوران تکاب وجود دارد، افزود: در این راستا اقداماتی از سوی مدیران معدن در رابطه با واگذاری آن به بخش خصوصی انجام گرفته است و برابر اخبار دقیق دریافتی، کارشناسان نیز برای ارزیابی در معدن حضور یافتند

او با اشاره به دیدار با مدیر عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه مشکلات جدی در معدن طلای زره شوران تکاب وجود دارد، به تسنیم اظهار داشت: متاسفانه سال ها است که در مورد معدن طلا، به مردم تکاب ظلم شده در حالی که با خصوصی‌سازی غیرمنطقی و رعایت نکردن حقوق مردم به شدت مخالف بوده و در صورت انجام این اقدام باید حقوق اجتماعی مردم منطقه به دقت رعایت شود.

نماینده تکاب در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از اینکه با نماینده مردم در این مورد مشورت نشده است بیان کرد: این در حالی است که مدیران معدن ادعا کرده‌اند که نماینده در جریان بوده و به دستور وی این کار انجام شده است.

همتی با بیان اینکه این مساله کذب محض است اظهار داشت: سیاست نماینده در مورد معدن، کاملا شفاف و صرفا برای رضای خدا و خدمت به مردم بوده و در جلسات مختلف مورد تاکید قرار گرفته و ادعا کنندگان باید پاسخگوی تمام ادعاهای واهی خود در این رابطه و موارد مطرح شده دیگر باشند.

همتی در ادامه با اشاره به اینکه قبل از صدور مجوز معادن باید از میراث فرهنگی نیز استعلام شود گفت: بی‌تردید رعایت قوانین مربوطه در همه امور باید در اولویت قرار گیرد.

تفاهم نامه توسعه صنایع معدنی در استان سه شنبه شب به امضای محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و خداداد غریب پور رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران رسید که بر اساس آن، در خصوص انجام فعالیت اکتشافی، مشارکت در پروژه های معدنی بزرگ مقیاس، اکتشاف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، احداث راه های دسترسی و شبکه برق رسانی به تعدادی از معادن مشارکت می شود.

همچنین اجرای سنگبری های بزرگ مقیاس با فناوری های بالا، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای فاز۲ طلای زرشوران تکاب، احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس و توسعه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از دیگر موارد این تفاهم نامه است.

منبع: کرد پرس
عناوین برگزیده