تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۴
بازدید: ۵۵۹
کد خبر: ۱۴۷۲۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار گالیکش:

بیکاری کارگران نتیجه افت فشار گاز کارخانه سیمان گلستان است

می متالز - فرماندار گالیکش گفت: تنها کارخانه سیمان گلستان از یک ماه پیش تاکنون با مشکل کاهش افت فشار گاز مصرفی مواجه بوده به طوری‌که این موضوع به دلیل هزینه بالای سوخت جایگزین، مشکلات زیادی مانند افزایش هزینه، احتمال توقف خط تولید و بیکاری کارکنان را برای این واحد صنعتی ایجاد کرده است.
بیکاری کارگران نتیجه افت فشار گاز کارخانه سیمان گلستان است

به گزارش می متالز، علی‌اصغر میرزایی اظهار داشت: طبق اعلام شرکت گاز گلستان با توجه به کمبود گاز در فصل سرما، فشار گاز واحدهای صنعتی استان از جمله کارخانه سیمان گلستان کاهش یافت.

وی بابیان اینکه کاهش فشار گاز مصرفی کارخانه‌های صنعتی در فصل سرما باید در مرحله نخست برای مناطق نزدیک به منابع تامین سوخت جایگزین از جمله "مازوت" اجرا شود، افزود: کارخانه سیمان گالیکش به دلیل دسترسی نداشتن به امکانات ریلی و هزینه حمل و نقل بالا، باید چند برابر قیمت گاز برای تامین سوخت مازوت هزینه کند.

فرماندار گالیکش با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی چندماه زودتر از قطع گاز یا کاهش فشار به واحدهای تولیدی گفت: این اطلاع رسانی فرصت مناسبی برای تهیه و ذخیره مازوت در کارخانه سیمان گلستان بود.

میرزایی ادامه داد: این واحد تولیدی در حال حاضر با مشکل تامین مازوت مواجه است و به دلیل احتمال توقف تولید، بیکاری کارگران دور از انتظار نیست که باید برای پیشگیری از آن چاره اندیشی شود.

مدیر کارخانه سیمان پیوند گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این کارخانه هر ساله جزو نخستین واحدهای صنعتی است که به دنبال کاهش فشار گاز در کشور، با مشکل قطعی آن مواجه می‌شود.

فرید فرهادی بابیان اینکه کاهش فشار گاز این واحد تولیدی در یک ماه گذشته هزینه‌های سوخت آن‌را چهار برابر کرده است، افزود: نیاز ماهانه کارخانه سیمان در شرایط عادی ۱۰ میلیون متر مکعب گاز با قیمت ۱۳ میلیارد ریال است اما استفاده از سوخت مازوت به مقدار ۹ میلیون لیتر در ماه، هزینه‌ای معادل ۵۵ میلیارد ریال به همراه داشته است.

وی، نیاز روزانه کارخانه را ۳۰۰ هزار متر مکعب سوخت گاز دانست و اضافه کرد: با اعلام شرکت گاز گلستان هم اینک فشار گاز به ۵۰ هزار مترمکعب در روز کاهش یافته که جوابگوی نیاز کارخانه نیست و خریداری سوخت مازوت از تهران و حمل آن با تریلی، هزینه زیادی را بر این واحد تولیدی تحمیل می‌کند.

کارخانه سیمان گالیکش با ظرفیت تولید ماهانه ۷۵ هزار تن، سال ۱۳۹۰  در شهرستان گالیکش به بهره‌برداری رسید.

شهرستان گالیکش با افزون بر ۶۳ هزار نفر درشرق استان گلستان واقع است.

عناوین برگزیده