تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۴۷۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پرونده ویژه مدیران شستا/ جوابیه

جوابیه وزارت کار در رابطه با گزارش خبرگزاری دانشجو از مدیریت شستا

می متالز - وزارت کار، در نامه‌ای نسبت به گزارش اخیر خبرگزاری دانشجو در رابطه با چند شغله‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) توضیحاتی ارائه داد.
جوابیه وزارت کار در رابطه با گزارش خبرگزاری دانشجو از مدیریت شستا

به گزارش می متالز، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نامه‌ای نسبت به گزارش اخیر خبرگزاری دانشجو در رابطه با چند شغله‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) توضیحاتی ارائه داد که در ادامه آمده است.

جناب آقای قاسمی
مدیرعامل محترم خبرگزاری دانشجو
با سلام و احترام
به دنبال درج گزارشی در آن رسانه با عنوان «چند شغله‌های شستا را بشناسید +لیست اسامی / بلوفی به نام رشد ۱۶۹ درصدی سود تجمیعی!» مورخ ۹ آذرماه سال جاری با کد خبری ۸۹۲۴۵۴ نکات ذیل خاطر نشان می‌شود:
۱. موضوع «شفافیت» که از سوی محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد یک راهبرد و محور اصلی فعالیت‌های این وزارتخانه در دو سال گذشته بوده و این اصل اساسی را همواره در سیاست‌ها و تصمیم گیری‌های خود با جدیت دنبال کرده است، اینکه امروز آن رسانه و سایر رسانه‌ها به راحتی در مقام نقد و ارزیابی عملکرد وزارتخانه از جمله اعضای هیات مدیره، دارائی ها، صورت‌های مالی، قرارداد‌های صندوق‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه برآمده اند اتفاقا به دلیل فراهم کردن چنین بستری از سوی ایشان بوده وگرنه به تعبیر معروف، دیکته نانوشته که غلط ندارد!
۲. بدیهی است آغاز هرکاری با نواقص و کژی‌هایی همراه است، از همان روز اولی که شفافیت سرلوحه فعالیت‌های مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت به خوبی با دشواری ها، سختی‌ها و ناهمواری‌های این مسیر و چالش‌های پیش روی آن، واقف بوده ایم، اما مصمم هستیم این راه را با قدرت و توان کامل ادامه دهیم، از هرنوع اطلاع رسانی سازنده، نقد و ارزیابی منصفانه که ما را در رسیدن به شفافیت یاری کند استقبال می‌کنیم، موارد مطرح شده در گزارش نیز بررسی و در صورت صحت مطالب، اقدامات لازم اعمال خواهد شد.
۳. خاطر نشان می‌شود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی سامانه شفافیت https://shafaf.mcls.gov.ir/ اطلاعات مربوط به سازمان ها، صندوق‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه خود را در دسترس و در معرض نقد و ارزیابی عموم قرار داده است، گامی مهم و اساسی که هنوز بسیاری از دستگاه‌ها از انجام آن ابا دارند.
۴. برای اینکه بدانیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آیا صرفا شعار شفافیت سر می‌دهد یا واقعا بدان عمل می‌کند باید ابزار یا بستر قیاسی نیز فراهم شود، موضوعی که مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به درستی در گفتگوی زنده اینستاگرامی خود در ۱۲ آبان ماه خطاب به سایر دستگاه‌ها بیان کرد: «شما هم در مسیر شفافیت قدم بردارید و با شفاف کردن روند انتخاب اعضای هیات مدیره، مستندات انتخاب و اسامی اعضای هیات مدیره، امکان نقد افکار عمومی را فراهم کنید. قطعا در مسیر شفافیت مشکلاتی هم وجود دارد، اما به جرات می‌توان گفت شستا نسبت به بنگاه‌های همتراز خود بیشترین افشای اطلاعات را دارد و عملکردش شفاف است.»
۵.. تحقق اصل راهبردی شفافیت یک شبه میسر نیست و برای رسیدن به هدف غائی و چیدن میوه آن که کام همگان را شیرین سازد همت، تلاش، بسیج همگانی و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها را می‌طلبد، از آن خبرگزاری و سایر رسانه‌ها که دغدغه‌هایی در این زمینه دارند می‌خواهیم برای اجرای کامل و تقویت فرایند شفافیت در کشور تلاش کنند تا سایر نهاد‌های متولی بنگاه داری نیز به این جریان بپیوندند، موضوعی که رسالت رسانه‌ها را در این حوزه بیش از پیش سنگین می‌کند.
به منظور تنویر افکار عمومی و بنا بر قانون مطبوعات، دستور فرمائید پاسخ این مرکز در آن رسانه منتشر شود.

 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده