تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۴۷۴۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ذخیره لاستیک در خوزستان مناسب است

می متالز - معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: میزان ذخیره لاستیک در خوزستان مناسب، و جوابگوی نیاز استان است.
ذخیره لاستیک در خوزستان مناسب است

به گزارش می متالز، عبدالرحمان ناصریان روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: بیش از ۶هزار و ۸۰۰ حلقه لاستیک ذخیره در خوزستان موجود است و از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تقاضا داریم که در صدور حواله برای تحویل لاستیک به عوامل فروش در استان همکاری بیشتری داشته باشد.

وی گفت: در صورتی که ذخیره خوزستان استفاده و پایان یابد امکان در خواست لاستیک از مرکز داریم در غیر این صورت امکان درخواست سهمیه جدید را نداریم.

از پارسال عرضه و توزیع لاستیک در سطح کشور برای نظارت هرچه بیشتر در عرضه این کالا و به منظور جلوگیری از وقوع تخلف، به صورت سهمیه بندی و سامانه‌ای انجام می‌شود.

ناصریان در ادامه با اشاره به نحوه عرضه کالاهای اساسی با نرخ دولتی در خوزستان بیان کرد: بیش از ۱۵۰ عامل فروش کالای اساسی با نرخ تنظیم بازار در خوزستان توسط سازمان صمت تعیین شده که کالای اساسی با نرخ دولتی از سوی آنها توزیع می‌شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان در ادامه با اشاره به قیمت مصوب مرغ زنده در مرغداری‌ها ادامه داد: قیمت مصوب کشوری قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری‌ها ۱۴۴ هزار ریال تعیین شده که این نرخ در شرایطی باید اعمال شود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: سه سهمیه مرغ منجمد به خوزستان اختصاص یافته است که در حال توزیع این سهمیه‌ها هستیم.

حمید بدوی ادامه داد: یک سهمیه یک هزار و ۲۰۰ تنی، سهمیه ۶۰۰ تنی و سهمیه ۳۵۰ تنی مرغ منجمد برای خوزستان در نظر گرفته شده که سهمیه اول توزیع شد و در حال عرضه سهمیه دوم هستیم.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار تن مرغ منجمد در خوزستان تامین و عرضه شد و اکنون از استان های دیگر این کالا را تامین می‌کنیم.

رییس گروه اقتصادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری‌ها ۱۴۴ هزار ریال درنظر گرفته شده که تا ۳۰ درصد نهاده خود را به صورت آزاد خریداری می‌کنند.

محمد امین مکوندی افزود: بیشتر مرغداری‌ها تا ۷۰ درصد نهاده‌های خود را به صورت دولتی دریافت می‌کنند اما متاسفانه مرغ زنده را اکنون هر کیلوگرم ۱۷۰ هزار ریال به فروش می‌رسانند.

عناوین برگزیده