تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۱۰۱۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خوزستان در جایگاه نخست کشور در بخش جذب سرمایه گذاری صنعتی قرار گرفت

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: خوزستان رتبه نخست کشور در میزان جذب سرمایه گذاری را از سوی وزارت صمت کسب کرد.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین نظری پنجشنبه شب با اشاره به عملکرد پروانه‌های بهره‌برداری سازمان صمت استان در سال ۹۹ که توسط معاون امور صنایع وزیر صمت مورد ارزیابی قرار گرفتند، بیان کرد: استان خوزستان از منظر حجم سرمایه پروانه بهره‌برداری بیشترین سرمایه گذاری صنعتی به مبلغ ۶۰۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال را داشته که در کل کشور موفق به کسب رتبه اول شد.

وی در ادامه با توجه به اهمیت اشتغال و فعال کردن واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان و کشور بیان کرد: طبق ارزیابی انجام شده بیشترین رشد اشتغال صنعتی ناشی از پروانه بهره برداری در سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل متعلق به سازمان صمت خوزستان به مقدار ۱۷۶ درصد بوده که در کل کشور رتبه اول را کسب کرده است.

نظری با اشاره به سرانه سرمایه‌گذاری در استان گفت: میزان حجم سرمایه گذاری هر پروانه بهره برداری شده سه هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال بوده و سرانه اشتغال به نسبت پروانه‌های صادر شده در خوزستان نسبت به کل کشور بهترین عملکرد را داشته است.

وی درخصوص جواز تاسیس سرمایه گذاری در سال ۹۸ گفت: افزون بر یکهزار و ۹۴ فقره جواز با حجم سرمایه گذاری ۲۳۹ هزارو ۷۹۳ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار و ۷۹۸ نفر صادر شد.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: این تعداد جواز تاسیس سرمایه گذاری در سال ۹۹ به یکهزار و ۵۳۷ فقره با حجم سرمایه گذاری ۵۹۷ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال رسید که با اشتغال ۳۰ هزار و ۷۶۴ نفر نشان از حرکت رو به جلوی استان در بخش سرمایه گذاری و رونق تولید و صنعت بود.

وی افزود: سال ۹۹ با پیشرفت ۵۰ درصدی مجوز‌های سرمایه گذاری نسبت به سال قبل مواجه بودیم.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده