تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۴۷۵۲۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس شورای رقابت:

محصولات گران قیمت چند شرکت از مشمول قیمت گذاری خارج می شوند

می متالز - رئیس شورای رقابت گفت: محصولات گران قیمت کرمان موتور، گروه بهمن و مدیران خودرو، سایپا و ایران خودرو از دستورالعمل قیمت گذاری خارج می شوند.
محصولات گران قیمت چند شرکت از مشمول قیمت گذاری خارج می شوند

به گزارش می متالز، رضا شیوا با اعلام اینکه به دلیل انحصاری بودن بازار خودرو، شورای رقابت بر اساس قانون موظف به ورود و تعیین قیمت خودروهای جدید است گفت: قیمت گذاری خودروهای جدید بر اساس روش کلینیک انجام می شود که طی آن ۱۰ تا ۱۲ خبره مستقل قیمت گذاری خودرو گزینش شده و در رابطه با قیمت، نظر را اعلام می کنند و در نهایت قیمت ها بررسی و مورد تایید شورا قرار خواهد گرفت.

وی افزود: چند واحد تولیدی بزرگ خودرو از جمله کرمان موتور، گروه بهمن و مدیران خودرو که محصولات گران قیمت و سطح بالا با اندازه بزرگ تولید می کنند و اغلب محصولات این شرکت ها در سطح متوسط یا رو به پایین نیست.

این مقام مسوول ادامه داد: سایپا و ایران خودرو نیز از مدتی پیش خودورهایی در سطح بالاتر تولید می کنند. بنابراین اگر در بین تولیدات شرکت ها،  خودروهای با یک کلاس و سطح وجود داشته که بتوانند با هم رقابت کنند آنگاه از چارچوب قیمت گذاری خارج خواهند شد که چند مورد مد نظر هستند.

شیوا تاکید کرد: هر زمان تشخیص دهیم هر خودرویی که در بازار رقیب داشته باشند و از انحصار خارج شده باشد به طور حتم شورا آن را از دستورالعمل قیمت گذاری خارج می کند و نه تنها در مورد خودرو، بلکه برای هر کالایی که انحصار آن شکسته شده باشد و رقابت ایجاد شود، اینگونه اقدام می کنیم. چرا که تولید در فضای رقابتی است که موجب افزایش انگیزه و کیفیت و در نهایت رضایت مشتری می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده