تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۴۷۸۴۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در نشست کمیسیون ویژه رونق تولید

مقیمی: مشکلات سیستم حمل و نقل، موجب عدم تحویل خودروهای شماره گذاری شده به مشتریان شد/صالحی‌نیا: برنامه وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید

می متالز - مدیرعامل ایران خودرو درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر عدم تحویل خودرو، گفت: تعدادی از خودروها علی رغم اینکه شماره و به نام شخص شده، به دلیل مسائل به وجود آمده در شبکه حمل و نقل کشور در پارکینگ مانده است و سیستم حمل و نقل نتوانسته آنها را جابجا کند.
مقیمی: مشکلات سیستم حمل و نقل، موجب عدم تحویل خودروهای شماره گذاری شده به مشتریان شد/صالحی‌نیا: برنامه وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید

به گزارش می متالز، محسن صالحی نیا در نشست امروز کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 مجلس با دستور کار بررسی راهکارهای افزایش تولید خودروی باکیفیت و با قیمت مناسب با بیان اینکه به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهش تولید در صنعت خودروسازی، با هماهنگی با خودروسازان دولتی و بخش خصوصی برنامه‌ای در این راستا تدوین شد، گفت: بر اساس این سیاست مقرر شد در یک فرآیند 6 ماهه از ابتدای دی ماه سال جاری تا ابتدای تیرماه سال آتی باید تولید نسبت به 6 ماهه قبل 50 درصد رشد داشته باشد که در صورت تحقق، تولید 430 هزار دستگاه به 640 هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه برای تحقق برنامه فوق باید اصلاح فرآیند تامین از مسیر حداکثر استفاده از توان و ساخت داخل به کار گرفته شود، افزود: برای تحقق این مهم از روش هایی مانند جایگزینی مواد و قطعات بومی، شبکه سازی برای تولید قطعات و... استفاده می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید در صنعت خودرو طی 6 ماه گذشته نسبت به سال قبل 20 درصد رشد داشته، اضافه کرد: باید ساختاری فراهم شود که افزایش تولید به صورت اقتصادی محقق شده و بخشی از زیان خودروسازان جبران شود.

وی نظام تامین مالی غیرتورمی زنجیره ای را سومین محور برنامه مذکور توصیف کرد و ادامه داد: استفاده از طرح «گام و صکوک» می تواند در این مسیر راهگشا باشد.

صالحی نیا گفت: براساس برنامه ریزی ها مقرر شده است دو خودروساز بزرگ کشور در سال آینده حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو تولید کنند که این عدد همراه با تولیدات خودروسازان بخش خصوصی به یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 350 هزار دستگاه خواهد رسید.

 

مقیمی: رشد 58 درصدی تولید در ایران خودرو  طی سال جاری

براساس این گزارش فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به طراحی و ساخت گریبکس 6 سرعته در داخل، ادامه داد: ایران خودرو از ابتدای سال تاکنون حدود 58 درصد رشد تولید داشته که این عدد از ابتدای آذرماه حدود 29 درصد نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته است.

وی درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر تحویل خودرو، تصریح کرد: تعدادی از خودروها علی رغم اینکه شماره و به نام شخص شده، به دلیل مسائل به وجود آمده در شبکه حمل و نقل کشور در پارکینگ مانده است و سیستم حمل و نقل نتوانسته آنها را جابجا کند.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: در حال حاضر این خودروها با استفاده از سیستم ریلی و جاده ای جابجا می شوند؛ با استفاده از سیستم ریلی حدود 400 دستگاه و با استفاده از سیستم جاده ای حدود 2200 دستگاه جابجا شده است، همچنین به افرادی که در اطراف سایت های تولید هستند، پیامک ارسال شده که در صورت لزوم می توانند شخصاً به این سایت ها مراجعه و خودروی خویش را تحویل بگیرند؛ روز گذشته حدود 2800 دستگاه به مردم تحویل شده است.  

 

سلیمانی: توقف تولید پراید ظرفیت تولید سایپا را 2 هزار دستگاه کاهش داد

در ادامه این نشست جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا نیز با بیان اینکه تولید سایپا حدود 600 هزار دستگاه بود، اضافه کرد: 150 تا 200 هزار دستگاه به صورت CKD تولید می شد که با اعمال تحریم ها ظرفیت اسمی به 400 تا 450 هزار دستگاه کاهش یافت.

وی ادامه داد: با توقف تولید پراید ظرفیت اسمی سایپا بار دیگر حدود 200 تا 250 هزار دستگاه کاهش یافت که با تلاش این ظرفیت تاحدودی جبران شد.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه تولیدات ساینا، تیبا و کوئیک ظرفیت کاهش یافته تولید پراید را تاحدودی جبران کرد، اظهار کرد: به صورت میانگین تولید هر خودروی داخلی حدود 2 هزار دلار ارزبری دارد و این میزان برای مواد اولیه مانند پتروشیمی ها، ورق فولادی و قطعات هزینه می شود.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!