تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۴۹۰۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گره باز نشدنی سیمان خرم‌آباد/ چه کسی پاسخگوی بلاتکلیفی ۴۶ هزار سهام‌‌دار است؟

می متالز - گره بلاتکلیفی کارخانه سیمان خرم‌آباد گویا قرار نیست به این آسانی باز شود. حدود ۴۶ هزار سهام‌‌دار این کارخانه کماکان منتظر تصمیم قاطع مسوولان هستند تا شاید پس از سالها شاهد پایان طلسم سیمان خرم‌آباد باشیم.
گره باز نشدنی سیمان خرم‌آباد/ چه کسی پاسخگوی بلاتکلیفی ۴۶ هزار سهام‌‌دار است؟

به گزارش می متالز، احداث کارخانه سیمان خرم‌آباد به حدود ۱۶ سال قبل باز می‌گردد. کارخانه‌ای که بالغ بر ۴۶ هزار سهام دار دارد. 

این کارخانه در سالیان اخیر به دلایل مختلف بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده است. 

مسوولان در برهه‌‌های مختلف ناتوانی سرمایه‌گذار را علت بلاتکلیفی کارخانه و سهام‌داران آن عنوان کرده‌اند. 

سوال اصلی اینجاست که چرا روند تعیین تکلیف یک کارخانه که چندین هزار نفر در آن سهام دارند باید این همه سال طول بکشد. 

بلاتکلیفی چندین ساله کارخانه سیمان خرم‌آباد همچنین موجب نارضایتی عمومی از عملکرد مسوولان استانی در این زمینه شده و بسیاری از مردم این مطالبه را دارند تا با افرادی که در بلاتکلیفی و بروز مشکلات این کارخانه نقش داشته‌اند برخورد شود. 

قطعا ورود دستگاه قضایی به پرونده کارخانه سیمان خرم‌آباد و شناسایی و معرفی افراد متخلف در این پروژه مطالبه‌ای است که اگر عملی شود با خوشحالی و رضایت خاطر مردم همراه خواهد بود. 

به منظور دریافت آخرین خبرها از وضعیت کارخانه سیمان خرم‌آباد به سراغ سرپرست سازمان صمت لرستان رفته و مصاحبه‌ای با وی انجام دادیم. 

 

آخرین وضعیت کارخانه سیمان خرم‌آباد

بختیار رازانی با اشاره به اینکه پروژه شرکت سیمان خرم‌آباد در زمینه تولید سیمان خاکستری با پیش بینی ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال از سال ۱۳۸۵ شروع شده است، گفت: تعداد سهامداران این شرکت ۴۶ هزار نفر است که مبلغ حدود ۱۱۰ میلیارد ریال سهام توسط شرکت سیمان خرم‌آباد در سال ۸۵ واگذار شده و پیشرفت فیزیکی طرح با احتساب امتیاز ماشین آلات و تجهیزات 36 درصد است.

رازانی اضافه کرد: از مشکلات این طرح می‌توان به مشکل با اداره کل راه و شهرسازی استان به علت عدم انجام تعهدات موجود در زمان مقرر، مشکل حقوقی با پیمانکار پروژه، عدم هزینه توسط شرکت سیمان خرم‌آباد جهت انجام عملیات اکتشافی در محدوده های دارای پروانه اکتشاف اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عدم افزایش سرمایه ثبتی توسط شرکت سیمان خرم‌آباد است، عنوان کرد: در حال حاضر مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد ریال منابع ریالی جهت تکمیل طرح مورد نیاز است از طرفی اکنون می بایست سرمایه ثبتی شرکت به ۵۱۰ میلیارد افزایش پیدا کند.

سرپرست سازمان صمت لرستان گفت: عدم اعتماد سیستم بانکی، عدم تمدید Lc جهت خرید ماشین آلات کوره و آسیاب از دیگر مشکلات کارخانه سیمان خرم‌آباد است.

رازانی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: بهترین راهکار رفع مشکل کارخانه سیمان خرم‌آباد تملیک توسط بانک عامل یعنی بانک سپه و برگزاری مزایده به منظور واگذاری به سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذاران جدید با اهلیت است.

عناوین برگزیده