تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۴۹۲۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

عامل گرانی مسکن مشاوران املاک نیستند

می متالز - رئیس اتحادیه مشاوران املاک عامل افزایش مسکن را بانک مرکزی دانست و گفت: عامل افزایش قیمت مسکن بانک مرکزی است نه مشاوران املاک.
عامل گرانی مسکن مشاوران املاک نیستند

به گزارش می متالز، مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه ابتدا باید بدانیم عامل گرانی مسکن چیست، تصریح کرد: متاسفانه عده ای مغرضانه مشاوران املاک را عامل افزایش قیمت مسکن اعلام می کنند و می گویند باید بر عملکرد آنها نظارت شود. در یک مورد اتحادیه مشاوران املاک تهران ۱۰۰ بازرس دارد، ضمن این که اتاق اصناف، وزارتخانه و… نیز بر عملکرد مشاوران املاک نظارت می کنند.

وی با اشاره به این که دلیل واقعی چنین اظهارنظرهایی را نمی دانم، افزود: این قبیل سخنان سازنده نیست و مخرب است، مشاوران املاک عامل گرانی مسکن نیستند چون -افزایش قیمت مسکن- به صرف ما نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که افزایش قیمت مسکن باعث کاهش قراردادها و در نتیجه کاهش معاملات مسکن می شود، یادآور شد: عده ای می گویند مشاوران املاک زیرمیزی و رومیزی می گیرند، اینها را گزارش کنند تا به شدت برخورد کنیم.

خسروی در ادامه تحلیل خود از بازار مسکن و عامل اصلی افزایش قیمت را بیان کرد. وی در این باره گفت: عامل اصلی گرانی مسکن گزارش های بانک مرکزی از بازار مسکن است. خردادماه امسال طی گزارشی اعلام کرد قیمت مسکن ۴۲ درصد افزایش یافته است، این در حالی بود که در ماه مورد اشاره قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: چرا بانک مرکزی این کار را کرد، به این دلیل که بانک ها در حال ورشکسته شدن بودند و پشتوانه بانک ها نیز املاک و مستغلات است که با این کار بانک مرکزی، تراز آنها مثبت شد.

خسروی همچنین حامل های انرژی، بورس، ارز و طلا را از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازار و قیمت مسکن اعلام و اظهار کرد: پشتوانه بانک ها ساختمان هایی است که در اختیار دارند و وقتی قیمت مسکن افزایش یافت آنها از ورشکستگی نجات یافتند. کسی اینها را نمی بیند و متاسفانه برخی دیواری کوتاه  تر از مشاوران املاک را پیدا نمی کنند.

عناوین برگزیده