تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۴۹۴۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست هم اندیشی هیات مدیره فولاد اکسین با هیات مدیره خانه مطبوعات و نمایندگان خبرگزاری های استان مطرح شد:

۱۵۰۰ میلیارد تومان سود پس از زیان ده ساله!!!/ تنها راه نجات صنایع استان خروج از بازی دلالان و فروش مستقیم کالای خود است/برای اولین بار فولاد اکسین سود شرکت های سهامدار خود را پرداخت کرد/ کنفراس خبری عمومی مدیرعامل در آینده نزدیک

می متالز - میلیونها تحت پوشش تامین اجتماعی و بازنشسته و مستمری بگیر و کارگر که ذینفع شرکت فولاد اکسین و سهامداران آن هستند از موفقیت های اکسین بهره مند شدند.
۱۵۰۰ میلیارد تومان سود پس از زیان ده ساله!!!/ تنها راه نجات صنایع استان خروج از بازی دلالان و فروش مستقیم کالای خود است/برای اولین بار فولاد اکسین سود شرکت های سهامدار خود را پرداخت کرد/ کنفراس خبری عمومی مدیرعامل در آینده نزدیک

به گزارش می متالز، چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹ نشست هم اندیشی بین هیات مدیره این شرکت با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست هم اندیشی ابراهیمی، یارعلیزاده، سلمان پور، و امیرغلامی از فولاد اکسین با فروغی نیا، بهاروند، پرویزی بابادی، منادی، و بن رشیدی  دیدار و گفتگوی مفصلی داشتند.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: در حال حاضر شستا و صندوق بازنشستگی کشوری هر کدام ۳۰ درصد و گروه ملی فولاد ایران ۴۰ درصد سهام فولاد اکسین را در اختیار دارند. از روز نخست ما شاهد حمایت شخص وزیر رفاه و استاندار خوزستان بودیم و در ادامه مسیر همه مسئولین استانی خصوصا مقامات قضایی استان و اهواز، امام جمعه و روحانیون و سایر نهادها از تحولات حمایت کردند. از ۹۹٠ نفر نیروی انسانی شرکت بالغ بر ۶۰ درصد پرسنل تحصیلات عالی دارند  و سن پرسنل ۳۷ سال است که این  مجموعه جوان را به بزرگترین سرمایه ما مبدل کرده است.

وی ادامه داد: ۱۰ کارخانه مشابه اکسین در دنیا داریم که  توانایی تولید ورقهای خاص صنعت نفت و گاز را با تنوع بسیار زیاد در حوزه محصولات دارند

وضعیت اکسین در ابتدای کار چگونه بود؟

  • در بدو شروع به کار  با وجود بدهی های سنگین پس از تودیع و معارفه برای پاسخ به شکایات طلبکاران به دادگستری مراجعه کردیم.
  • بدلیل این بدهی ها و مالیات های انباشت شده سنگین تمام حساب‌های بانکی بسته بود.
  • اکسین از دریافت هر گونه تسهیلات و اعتبار بانکی محروم بوده و هست.
  • طی ۱۰ سال گذشته  زیان انباشته شرکت ۱۶۴ میلیارد شده بود.
  • تولید ورق های API مورد نیاز صنعت نفت و ورق های آلیاژی رسالت اکسین بود و اکسین از ابتدا برای تولید این ورق ها ساخته شده بود.
  • ورود اکسین در دو سال گذشته به تولیدات فولاد های نفتی باعث شد شرکت های فولاد سازی مثل کاویان که فقط باید ورق ساختمانی تولید کنند رونق بگیرند.
  • هفتاد درصد تولید اکسین در خوزستان و برای صنایع پایین دست مثل لوله سازی اهواز و ماهشهر مصرف می شود و این باعث اشتغال و بهبود وضعیت این شرکت ها شده است.
  • طرح مفید فولادسازی اکسین طرحی انقلابی در صنعت فولاد ایران است هرچه زودتر راه اندازی شود.
  • برای اولین بار فولاد اکسین سود شرکت های سهامدار خود را پرداخت کرد.
  • میلیونها تحت پوشش تامین اجتماعی و بازنشسته و مستمری بگیر و کارگر که ذینفع شرکت فولاد اکسین و سهامداران آن هستند از موفقیت های اکسین بهره مند شدند.

سلمان پور عضو هیات مدیره فولاد اکسین: در سنوات گذشته توجهی به خرید قطعات یدکی نمی شد اما طی ۲سال گذشته با برنامه‌ریزی میزان توقف تولید کم شده و با خرید و تجهیز چند عدد از هر قطعه و انبار این قطعات ضروری آماده به کاری خط تولید را پایدار نمودیم. دیگر خبری از فروش کارمزدی نیست و با فروش مستقیم و حذف دلال ها تعیین قیمت در داخل شرکت صورت می‌گیرد. با توافقی که فولاد خوزستان داشتیم در ابتدا در حال فتح بازارهای جهانی بودیم اما متاسفانه با صدور بخشنامه‌ ی اول مرداد ۹۹ وزارت صمت، صادرات اکسین به کلی متوقف شد.

همچنین یارعلی زاده دیگر عضو هیات مدیره اظهار کرد: با اتمام پروژه گوره به جاسک فولاد اکسین دچار تزلزل نخواهد شد زیر قراردادهای خوبی جهت تولید و فروش محصولات تا چندسال آینده بسته است.

  • فولاد اکسین در ۹ ماهه اول سال ۹۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان سود آوری داشته
  • منشا این سودها تحولی ست که در زنجیره ی فولاد و نفت و گاز ایران شکل گرفته چراکه امروز از سنگ آهن تا لوله  در کشور  تولید می‌ شود.
  • در خصوص عمل به مسئولیت های اجتماعی هیئت مدیره نظرش روی ۱۰ میلیارد تومان بود اما سهامداران به دو و نیم میلیارد بسند کردند
  • برای راه اندازی طرح فولاد سازی که همه ی مجوزها و زیر ساختهای آن وجود دارد  با مشکل سهامدار خوزستانی  مواجه هستیم
  • رسانه‌ها در کنار اکسین می‌توانند به راه اندازی ان کمک کنند تا بیش از ۲۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در استان رقم بخورد.

در ادامه ی جلسه هم اندیشی مذکور امیرغلامی مشاور مدیرعامل اکسین بیان داشت: انتخاب صحیح یک مدیر برای مجموعه می‌تواند یک شرکت، یک مجموعه، و یک سازمان را زنده کند
از مهندس ابراهیمی تشکر می کنم  که در کنار سایر عوامل توانستند ۲ هزار میلیارد تومان سود به دست آورند در حالی کارخانه همان کارخانه، پرسنل همان پرسنل، خط تولید همان خط تولید بوده  است. بحث بومی و غیربومی اصلا نباید مطرح و ملاک باشد شایستگی و تخصص شاه کلید مدیریت است. یک مدیر شایسته آدم های با تجربه و کاربلد را دور خود جمع کند تا بتواند مشکل را حل کنند و زمانی که یک به سود آوری رسید علاوه بر افزایش درآمدهای مالیاتی استان و رونق اشتغال مسئولیت های اجتماعی بیشتری را در دستور کار قرار می دهد. سود حاصل از  دستاوردهای اکسین با راه اندازی طرح فولادسازی از استان خارج نمی‌شود.

در ادامه این نشست مدیران خبرگزاری های حاضر در جلسه در مورد وضعیت صنعت فولاد  استان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

بهاروند مدیریت خبرگزاری ایرنا در خوزستان گفت: فولاد اکسین نماد واقعی جهش تولید است و شعار سال را به معنای واقعی محقق کرد و این مهم با راستی آزمایی و لمس نتایج آن کاملا محسوس است.

فروغی نیا رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان افزود: مشکل سهامداری و اختلاف اکسین و فولادخوزستان باید حل شود و اگر این شرکت دوباره تحت تملک فولادخوزستان بگیرید تعهداتی هم که در بدو تاسیس داده است را می توان فیصله دهد.

افشار پرویزی بابادی مدیر خانه مطبوعات خوزستان اظهار داشت: بعد از برجام که گشایش اقتصادی صورت گرفت تمام نمودارها و آمارهای فولاد اکسین رو به نزول و منفی بود اما در بدترین شرایط اقتصادی و سخت ترین تحریم ها تمام نمودارهای  فولاد اکسین رو به بالا و مثبت است این معنایی غیر از مدیریت درست و صحیح ندارد که می تواند در بدترین شرایط بهترین عملکرد را داشته باشد و یک مدیریت ناکارآمد هم در بهترین وضعیت بدترین عملکرد را دارد

منادی سرپرست خبرگزاری تسنیم در استان بیان نمود: تصویر سازی و انگاره سازی که از فولاد اکسین شده است ترمیم یافته و در افکار عمومی صورت خوشی ایجاد شد و حق مردم است که  باید بدانند در فولاد اکسین کارهای استراتژیک زیادی چون پروژه گوره به جاسک انجام شده است.

بن رشیدی سرپرست خبرگزاری برنا در خوزستان گفت: وقتی همه چیز را در اکسین در حال رشد می بینیم یعنی این که همه چیز به صورت تخصصی پیش رفته است و این جای خرسندی و خوشحالی دارد که پتانسیل عظیمی چون اکسین در خوزستان وجود دارد.

در پایان این نشست هومن خورشید مدیریت روابط عمومی فولاد اکسین گفت: بدلیل شیوع  کرونا نشست امروز بصورت هم اندیشی با دعوت از تعداد معدودی نمایندگان خبرگزاری های استان و اعضای هیات مدیره و مدریت خانه مطبوعات برگزار شد اما نشست خبری که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد بصورت عمومی اعلام می گردد و با حضور رسانه های استانی خواهد بود.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده