تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۴
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۴۹۶۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر امور مجامع برای ۸ ماه سال خبر داد:

واگذاری ۲.۴۵ هزار میلیارد املاک مازاد بانک پارسیان/ برنامه چابک سازی

می متالز - مدیر امور مجامع بانک پارسیان از واگذاری ۲.۴۵ هزار میلیارد تومان از املاک مازاد طی ۸ ماه و تصویب طرح هایی جهت بهبود خدمات و تبدیل به بانکی چابک خبر داد.
واگذاری ۲.۴۵ هزار میلیارد املاک مازاد بانک پارسیان/ برنامه چابک سازی

به گزارش می متالز، محمد ابوالقاسمی با اشاره به روند متعادل و رو به مثبت سهام بانک پارسیان، چشم انداز و بازدهی سهم را برای سهامداران مناسب ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف مدیریت هر مجموعه افزایش حداکثری ثروت سـهامداران است. مدیریت بانک سعی کرده با اتخاذ سیاست های مناسب منافع سهامداران در کوتاه و بلند مدت تامین شود.

وی افزود: بانک تمام توان را بر فروش املاک مازاد و عرضه سهام شرکت های زیرمجموعه در راستای خروج از بنگاه داری متمرکز کرده است. مرجع قانونگذار در مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید بر واگذاری املاک مازاد و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت های خارج از زنجیره بانکداری تاکید کرده است. بانک پارسیان نیز تاکنون در این راستا اقدامات شایانی انجام داده است.

این مقام مسوول درخصوص عملکرد بانک درخصوص فروش املاک و دارایی های مازاد در سال جاری توضیح داد: بانک طی 8 ماهه سال مالی جاری بالغ بر 2.45 هزار میلیارد تومان از املاک مازاد را واگذار کرده است. در سال 99 سهام شرکت لیزینگ پارسیان نیز توسط بانک در بورس عرضه شده و عرضه اولیه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس نیز در بورس در آستانه انجام است. برای عرضه سهام تعدادی دیگر از شرکت های تابعه بانک در بورس نیز اقدامات موثری صورت پذیرفته که در حال طی مراحل قانونی است.

ابوالقاسمی درخصوص راهکارها و برنامه های بانک جهت افزایش سرمایه، توضیح داد: مهمترین رکن جهت افزایش ظرفیت های بانک، میزان سـرمایه پایه بانک است که با افزایش آن نسبت کفایت سرمایه بهبود خواهد یافت. از جمله راهکارهای افزایش نسبت کفایت سرمایه، افزایش حقوق صاحبان سرمایه و بهینه سازی ترکیب دارایی ها است که با توجه به الزامات ابلاغی معاونت نظارتی بانک مرکزی، افزایش سـرمایه بانک به میزان 50 درصد در دسـتور کار قرار گرفته است.

وی افزود: پس از تصویب گزارش توجیهی افزایش سرمایه توسط هیات مدیره بانک و اخذ گزارش حسابرس و بازرس قانونی جهت اخذ مجوز از نهادهای ناظر اقدام شده و امید آن می رود در سال جاری بخشی از آن تحقق یابد. در راستای حفظ منافع بلند مدت سهامداران نیز پروژه هایی جهت بهبود خدمات قابل ارائه به مشتریان و تبدیل به بانکی چابک در هیات مدیره به تصویب رسیده که امید می رود بخش عمده آنها در سال 1400 محقق شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده