تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۱۴۹۶۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

رفع موانع تولید آهن اسفنجی در بافق

می متالز - استاندار یزد بر ضرورت رفع مشکلات کارخانه تولید آهن اسفنجی بافق تاکید کرد.
رفع موانع تولید آهن اسفنجی در بافق

به گزارش می متالز، محمدعلی طالبی استاندار یزد در بازدید از کارخانه فولاد ابویی شهرستان بافق بر ضرورت رفع موانع و مشکلات کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد بافق تاکید کرد و گفت: مجموعه فولاد بافق با احداث واحد تولید آهن اسفنجی و تولید شمش می‌تواند چرخه فولاد بافق را تکمیل کند.

او با بیان اینکه در مرحله اول بخش تولید آهن اسفنجی و در مرحله بعد تولید کلاف میلگردی و تولید شمش به بهره برداری می‌رسد، افزود: تکمیل چرخه فولاد از استخراج سنگ تا تولید گندله، آهن اسفنجی، شمش و محصولات مقاطع فولاد از اهمیت این پروژه محسوب می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه این مجموعه اشتغال زایی و ارزش افزوده خوبی را برای شهرستان به ارمغان می‌اورد، تصریح کرد: قرار شد که مشکلات این مجموعه از قبیل کمبود آب و تامین تسهیلات مورد نیاز با هماهنگی با مسوولان بزودی رفع شود تا این مجموعه با حداقل مشکل کار خود را آغاز کند.

طالبی گفت: برای تامین خوراک سنگ آهن و واحد‌های زیر مجموعه و همچنین چرخه کامل فولاد، پیگیری‌های زیادی صورت گرفته و قول مساعد از سوی مسوولان مربوطه گرفته شده است.

محمد حیدری مدیر پروژه‌های مجتمع فولاد بافق نیز با بیان اینکه پروژه احیا مستقیم فولاد بافق تا سال آینده در مرحله تولید و راه اندازی قرار می‌گیرد، افزود:متأسفانه مصوبات بهش تسهیلات که مربوط به صندوق توسعه ملی است، عملی نشده و اکنون با مشکل نقدینگی روبرو هستیم.

او با بیان اینکه آب‌های موجود در منطقه و کارخانه برای تولید کافی نیستند، ادامه داد: ۵۰ لیتر در ثانیه نیاز به آب داریم که مکاتباتی برای جبران این کمبود با اداره آب صورت گرفته است.

مدیر بهره برداری واحد نورد مجتمع فولاد بافق با اشاره به اینکه این کارخانه ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان داشت:ظرفیت تولید آهن اسفنجی کارخانه یک میلیون تن در سال است و ماده اولیه آن گندله است.

حیدری تصریح کرد: تاکنون ۱۲۰ میلیون یورو برای واحد احیای مستقیم سرمایه گذاری شده که از منابع بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

استاندار یزد در سفر یکروزه خود به شهرستان بافق به همراه جمعی از مسوولان از کارخانه فولاد ابویی بازدید و از نزدیک در جریان تولید و راه اندازی واحد‌های مختلف این مجموعه قرار گرفت.

عناوین برگزیده