تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۴۹۶۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
استاندار یزد:

چرخه تولید فولاد در بافق تکمیل می شود

می متالز - استاندار یزد گفت: با بهره برداری از واحدهای تولید شمش و آهن اسفنجی فولاد بافق، چرخه تولید فولاد این شهرستان تکمیل می شود.
چرخه تولید فولاد در بافق تکمیل می شود

به گزارش می متالز، محمدعلی طالبی در بازدید از صنایع آهن و فولاد بافق اظهار کرد: چرخه تولید فولاد شهرستان بافق با احداث و بهره برداری واحدهای تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد تکمیل و به یکی از مجموعه های سرآمد کشور تبدیل می شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح های توسعه فولاد بافق، ادامه داد: بخش تولید آهن اسفنجی و کلاف های خط راه آهن این مجموعه، نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار یزد عنوان کرد: در مرحله بعدی بخش تولید شمش فولاد به بهره خواهد رسید.

وی، اهیمت مجموعه فولاد بافق را، وجود یک چرخه کامل از استخراج سنگ آهن تا تولید گندله، آهن اسفنجی و محصولات مقاطع فولادی دانست و گفت: نمونه هایی از چنین مجموعه کاملاً به هم پیوسته ای در کشور کم نظیر است.

وی عنوان کرد: مجموعه فولاد بافق علاوه بر اینکه زمینه اشتغال بسیار مناسبی را برای مردم فراهم کرده، ارزش افزوده خوبی را برای شهرستان به ارمغان آورده و وجود آن، نقش خوبی را در آینده شهرستان بافق ایفا خواهد کرد.

طالبی در ادامه به چالش های پیش روی فولاد بافق اشاره و تصریح کرد: مسئله آب، ارائه تسهیلات مورد نیاز این مجموعه و نیز سایر هماهنگی هایی که باید با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود، پیگیری می شود تا این مجموعه با کمترین مشکل به فعالیت بپردازد.

استاندار یزد گفت: برای تامین خوراک مجموعه سنگ آهن مرکزی و واحدهای زیر مجموعه آن پیگیری های زیادی انجام و قول های مساعدی نیز از سوی معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت داده شده که در حال پیگیری آنها تا حصول نتیجه نهایی هستیم.

عناوین برگزیده