تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۴۹۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استان مرکزی در ساخت قطعات خودرو پتانسیل دارد

می متالز - دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک گفت: توان و پتانسیل استان مرکزی در ساخت قطعات خودرو بسیار بالاست که خودروسازان باید از این توان استفاده کنند.
استان مرکزی در ساخت قطعات خودرو پتانسیل دارد

به گزارش می متالز، علی جودکی در اراک، با اشاره به بازدید مسوولان استان مرکزی از شرکت ایران‌خودرو دیزل اظهار کرد: با توجه به توان و پتانسیل استان مرکزی در ساخت قطعات خودرو، ریخته‌گری و ماشین‌سازی همکاری خوبی با شرکت‌های خودروساز همچون ایران‌خودرو و سایپا برقرار شده که بازدید از ایران‌خودرو دیزل نیز بدین منظور صورت گرفت.

وی بیان کرد: با هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار مرکزی بازدیدی از شرکت ایران‌خودرو دیزل با حضور انجمن قطعه‌سازان خودرو، مسوولان بخش دولتی و خصوصی انجام شد.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک افزود: در این بازدید توانمندی‌های استان معرفی و حوزه فعالیت‌ها مشخص شد که خوشبختانه تفاهم اولیه مبنی بر همکاری صورت گرفت این امر در حالی بوده که ایران‌خودرو دیزل برخی قطعات ریخته‌گری را در تبریز انجام می‌دهد و اگر این کار در اراک و ساوه صورت گیرد در کاهش هزینه‌ها نقش بسزایی خواهد داشت.

جودکی با اشاره به افزایش سهم بازار استان مرکزی در حوزه خودروسازی عنوان کرد: مقرر شد مدیران این شرکت نیز بازدیدی از ظرفیت‌های استان مرکزی داشته و تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی و ایران‌خودرو دیزل با هماهنگی استانداری منعقد و به امضا برسد.

وی خاطرنشان کرد: این همکاری به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار واحد‌های تولیدی استان کمک شایانی خواهد کرد که باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک بیان کرد: خوشبختانه همکاری بخش دولتی و خصوصی در استان مرکزی مطلوب بوده و از طرفی بسیاری از واحد‌های تولیدی ظرفیت خالی دارند که می‌توان با استفاده از این هماهنگی، در پروژه‌های بزرگ ملی سهمی داشته باشیم.

جودکی، اشتغال مؤثر و رونق‌بخش اقتصادی استان را از اولویت‌های اتاق بازرگانی برشمرد.

عناوین برگزیده