تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۱۴۹۹۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

۴۷۵ هزار تن محصولات فولادی در چهارمحال و بختیاری تولید شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند تولید در بخش‌های مختلف صنعتی استان گفت: در سالجاری ۴۷۵ هزار تن محصولات فولادی در واحدهای فعال این استان تولید و روانه بازار شد.
۴۷۵ هزار تن محصولات فولادی در چهارمحال و بختیاری تولید شد

به گزارش می متالز، سجاد رستمی روز سه‌شنبه افزود: علاوه ‌بر واحدهای فعال، تعدادی واحد دیگر نیز در حال احدث و اجرای طرح توسعه است که برخی از این واحدها در تولید محصولات فولادی در کشور نمونه و منحصربه فرد به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: صنایع فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری با اشتغال ۱۶۹ نفر یکی از مهمترین این صنایع به شمار می‌رود که در تولید ورق‌های گالوانیزه رنگی در کشور منحصربه فرد است.

رستمی، ظرفیت اسمی تولید صنایع فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری را سالانه ۲۶۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: در سالجاری به سبب کمبود مواد اولیه این شرکت تاکنون ۱۰۷ هزار تن تولید داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری کارخانه ورق خودرو را از دیگر صنایع فولادی استان برشمرد و گفت: این کارخانه با اشتغال ۲۵۳ نفر دارای ظرفیت اسمی تولید ۴۰۰ هزار تن محصول در سال است و در سالجاری ۱۴۸ هزار تن ورق فولادی تولید کرده است.

رستمی خاطرنشان کرد: صبا فولاد زاگرس نیز با ظرفیت اسمی ۲۹۵ هزار تن و اشتغالزایی برای ۱۸۰ نفر در سالجاری ۱۷۱ هزار و ۱۴۶ تن تولید به خود اختصاص داده است.

وی، تعاونی ذوب و ریخته‌گری فولاد سفیددشت را از دیگر واحدهای فولادی فعال در استان برشمرد و گفت: این واحد نیز در سالجاری ۹ هزار تن محصول تولید کرده است.

رستمی همچنین از تولید ۴۰ هزار تن ورق فولادی در مجتمع فولاد تن‌آور آسیا در استان خبر داد و افزود: ظرفیت اسمی تولید این واحد در سال نیز ۱۵۰ هزار تن است و برای ۱۹۸ نفر اشتغالزایی کرده است.

۹۲۳ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری فعال است. این واحدها برای ۲۱ هزار و ۳۳۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

عناوین برگزیده