تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۵۰۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

زمان‌بندی اجرای فاز ۴ کارخانه سیمان دورود تدوین شد

می متالز - معاون استاندار لرستان با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی عملیاتی‌شدن فاز چهار کارخانه سیمان دورود تدوین شده است، گفت: ۹۶ واحد تولیدی استان لرستان در تملک بانک‌ها قرار دارد.
زمان‌بندی اجرای فاز ۴ کارخانه سیمان دورود تدوین شد

به گزارش می متالز، گودرز امیری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به رفع مشکلات پتروشیمی خرم‌آباد اظهار داشت: سرمایه‌گذاران می‌توانند از اراضی این منطقه جهت ایجاد صنایع جانبی با کمک شهرک‌های صنعتی بهره ببرند.

وی افزود: امروزه محصولات پتروشیمی به‌صورت خام صادر می‌شود و چنانچه صنایع تبدیلی در این محل ایجاد شود ارزش‌افزوده بالایی برای استان و سرمایه‌گذاران دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: سیمان دورود به مرحله تعطیلی رسیده بود که طی جلسه‌ای که در محل همین کارخانه برگزار شد با کمک مدیران دستگاه‌های اجرایی توانست به فعالیتش ادامه دهد و یک برنامه زمان‌بندی در راستای عملیاتی شدن فاز چهار این کارخانه تدوین شد.

وی به منطقه ویژه اقتصادی بروجرد اشاره و عنوان کرد: علیرغم ایراداتی ازلحاظ جانمایی و مساحت بر این پروژه وارد است، با پیگیری‌های استاندار لرستان این موضوع در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسید و به کمک مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی و هیئت‌مدیره در حال اجرایی شدن است.

وی بیان کرد: از دیگر پروژه‌های مهم استان، مجتمع تولید مصالح کوهی و شن و ماسه است که واحدهای پراکنده اطراف شهر که سبب مشکلات عمده محیط زیستی، آلودگی هوا و سیلاب‌ها می‌شوند باید جمع‌آوری و در جای مشخصی متمرکز شوند.

امیری خاطرنشان کرد: مودیان بدهکار به تأمین اجتماعی اعم از اشخاص حقیقی، حقوقی، ادارات و واحدهای تولیدی دو ماه مهلت پرداخت حق مالیات دارند که در صورت پرداخت جرائم و تأخیرشان بخشیده می‌شود همچنین دستگاه‌های اجرایی شرایطی را برای واحدهای تولیدی فراهم کنند که بتوانند از این تخفیفات بهره بگیرند.

وی به ۹۶ واحد تحت تملک بانک‌ها اشاره کرد و گفت: این واحدها فرصت‌های طلایی برای سرمایه‌گذاری هستند، شرایط واگذاری این واحدها منتشر و آگهی شوند، این مجموعه‌ها آماده و با نازل‌ترین قیمت بهترین شرایط ممکن برای سرمایه‌گذارانی که بخواهند در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند را دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های استان اظهار داشت: سرمایه‌گذارانی داریم که توان بازپرداخت تسهیلات دارند ولی متأسفانه بانک‌ها به دلیل یک چک برگشتی چندمیلیونی یک سرمایه چندمیلیاردی را لغو می‌کنند.

عناوین برگزیده