تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۵۱۲۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتظار داریم با کمک مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۰ حذف شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: نیازمند پیاد‌ه‌سازی سیاست تک‌نرخی در حوزه اقتصادی هستیم که به همین منظور انتظار داریم با کمک مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۰ حذف شود.
انتظار داریم با کمک مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۰ حذف شود

به گزارش می متالز، حسین پیرمؤذن در دیدار با برخی از مسوولان اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: نیازمند اجرا و پیاد‌ه‌سازی سیاست تک‌نرخی در حوزه اقتصادی هستیم که به همین منظور انتظار داریم با کمک مجلس ارز 4200 تومانی از بودجه سال 1400 حذف شود و مطالبات بخش خصوصی در بودجه سال آینده در دستور کار باشد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر به دلیل تفاوت نرخ ارز نظام اقتصادی کشور با بی‌ثباتی همراه است گفت: به همین منظور انتظار داریم بی‌ثباتی در نظام اقتصادی کشور که سبب لطمه به اقتصاد کشور می‌شود را مورد واکاوی قرار داده و برنامه‌های اساسی در راستای حل این مشکل انجام یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: این طور که مشهود و ملموس اختصاص ارز 42000 تومانی تعادل در بازار و صادرات را نیز با مشکل مواجه کرده و به همین منظور انتظار می‌رود به جای اختصاص این ارز از روش‌های حمایتی جایگزین این روش استفاده شود.

پیرمؤذن ادامه داد: ارائه تسهیلات مناسب برای فعالان اقتصادی و حل مشکلات موجود در این زمینه برای حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اولویت اساسی است و در این زمینه ضرورت دارد تا بانک‌های عامل براساس منابع ملی تعریف شده تسهیلات را پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود در توزیع اعتبارات عدالت‌محوری مبنای کار باشد و استان‌های محروم در اولویت باشند چرا که لزوم توسعه و گسترش شرایط اقتصادی در این استان‌ها یک نیاز مبرم و اساسی است که باید مورد توجه واقع شود.

عناوین برگزیده