تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۵۱۳۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سیمان تهران صفر شد/ فرمانداری در این گرانی، کابل را گرفت

می متالز - مسوولین با همکاری انجمن سیمان باید ابتکار عمل را با تصمیم به موقع در دست بگیرد و شرایط بحرانی کنونی سیمان تهران را مدیریت کند.
تولید سیمان تهران صفر شد/ فرمانداری در این گرانی، کابل را گرفت

به گزارش می متالز، سیمان امروز گرانتر از همیشه در بازار معامله شد. دلیل اصلی این امر به صفر رسیدن عرضه سیمان شرکت سیمان تهران بود. مدیرعامل این شرکت  قطع جریان گاز و نداشتن سوخت جایگزین را عامل عدم عرضه سیمان تهران به بازار عنوان کرد.

وزارت صمت دست بجنباند

وزارت صمت که پیشنهاد قیمت گذاری استانی سیمان را دارد، هنوز هیچ تصمیم، دستورالعمل و ابلاغیه‌ای  در ارتباط با  موضوع قطع گاز شرکت‌های سیمانی اعلام نکرده  است

این وزارتخانه و اداره‌های مرتبط قوانین عام را تصویب می‌کنند و در مواردی همچون شرکت سیمان تهران که نمی‌تواند از سوخت جایگزین استفاده کند، راهکاری سریع برای پیگیری ندارد. تا نامه نگاری ها انجام شود، دلالان سیمان را گران کرده و سودهای حاصل از این کمبود را به جیب زده و رفته اند.

فرمانداری استان تهران در پیگیری چرایی قطع گاز شرکت سیمان تهران، از پاسخ به خبرنگارسرباز زدند. در صورتی که  پیگیری مطالبات یک هزار و ۶۰۰ کارگری بودند که به واسطه این قطعی دچار مشکل شده اند، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

افزایش ۳۰ درصی مصرف گاز مشترکین خانگی و تجاری

شرکت گاز استان تهران دلیل قطعی جریان گاز این شرکت سیمان تهران را افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز مشترکین خانگی و تجاری بیان کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی در زمان کمبود گاز، اولویت توزیع ، مشترکین خانگی و تجاری است و بازگشت جریان گاز به شرکت سیمان تهران منوط به افزایش سهمیه و دستورالعمل از مقامات بالاتر است.

وزارت صمت و شرکت ملی گاز ایران دست بجنبانند

در ظاهر فقط گاز یک کارخانه سیمانی قطع شده است اما چندین گروه و زیرمجموعه صاحبان پروژه‌های عمرانی و ساختمانی دچار مشکل شده اند. 

مقامات تصمیم گیرنده به دنبال اجرای مصوبات هستند و معتقدند باید از طریق نامه نگاری و مصوبات موضوع تامین گاز شرکت‌ها حل شود. اما باید در نظر گرفت در این خصوص  مسئولین با همکاری انجمن سیمان باید ابتکار عمل را با تصمیم به موقع در دست بگیرد و شرایط بحرانی کنونی سیمان تهران را مدیریت کند.

عناوین برگزیده