تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۵۲۳۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش هزینه‌های تولید با افزایش حجم/ زمینه رقابت بازاری«میلگرد»

می متالز - باتوجه به توسعه بازارهای فروش محصولات شرکت فولاد سپید فراب کویر، شاهد رشد چشم‌گیر حجم فروش محصولات کویر در دو بازار صادراتی و داخلی طی 9 ماهه گذشته بودیم.
کاهش هزینه‌های تولید با افزایش حجم/ زمینه رقابت بازاری«میلگرد»

به گزارش می متالز، شرکت فولاد سپید فراب کویر در عملکرد ۹ ماهه خود توانست درآمد ۵۵.۷ هزار میلیارد ریالی را کسب کند. این شرکت از بخش صادراتی با عرضه ۲۹۸ هزار تن میلگرد مبلغ ۲۷.۴ هزار میلیارد ریال را به دست آورد که سهم ۴۹ درصدی را به خود اختصاص داده است. لذا میزان فروش ۳۰۱ هزار تنی در بازار داخلی درآمدی معادل ۲۷.۷ هزار میلیارد ریال را برای شرکت به ارمغان آورد که تفاوت اندکی با حجم فروش صادراتی دارد.

همان طور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، میزان حجم فروش در دو بازار داخلی و صادراتی در دوره‌های ۹ ماهه ۱۳۹۹ با ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ مقایسه شده است. طبق این نمودار حجم فروش در دو بازار داخلی و صادراتی با وجود محدودیت‌های ابتدای سال ۱۳۹۹ رشد قابل توجهی نسبت به دوره‌های مالی ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ دارد. باتوجه به اینکه شرکت در طی این دو سال علاوه بر افزایش حجم تولید به میزان ظرفیت اسمی، توانسته است جایگاه خود را در بازارهای داخلی و خارجی به دلیل کیفیت محصولات به‌دست آورد، چندان دور از انتظار نیست.

باتوجه به اینکه حجم تولید و فروش در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به دو دوره مشابه در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، حکایت از رسیدن میزان تولید سفارشی به حجم انبوه است؛ چراکه با توجه به توسعه بازارهای فروش و افزایش سهم بازار تولیدات «کویر» میزان تولید رشد قابل توجهی داشته است.

این افزایش تولید منجر به کاهش هزنیه‌های تولید و بهای تمام شده محصول می‌گردد و در ادامه امکان رقابت محصولات شرکت را افزایش می‌دهد. لذا می‌توان انتظار داشت با اجرای طرح توسعه کویر به منظور تکمیل زنجیره و تأمین پایدار مواد اولیه انتظار داریم که حجم تولید در سال‌های گذشته با برنامه‌های پویای گروه مدیریتی شرکت در کنار توسعه و حفظ بازارهای فروش حجم تولید نیز پایدار باشد.

عناوین برگزیده