تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۱۵۲۳۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار هرمزگان:

۸۵۰ محدوده بلوکه معادن هرمزگان بهمن امسال آزاد سازی می‌شود

می متالز - استاندار هرمزگان گفت: بیش از ۸۵۰محدوده بلوکه معادن استان در راستای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال پایدار بهمن ماه امسال آزاد سازی می‌شود.
۸۵۰ محدوده بلوکه معادن هرمزگان بهمن امسال آزاد سازی می‌شود

به گزارش می متالز، فریدون همتی شنبه شب در نشست شورای عالی معادن استان افزود: در راستای اجرای مفاد بند۲ دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعال سازی معادن و محدوده‌های معدنی غیرفعال، محدوده‌های معدنی بلوکه بر اساس برنامه زمان بندی ابلاغی در پنجم بهمن ماه سالجاری آزاد و امکان ثبت برای سایر متقاضیان در سامانه کاداستر معادن میسر می‌شود.
وی بیان داشت: با فعال سازی ظرفیت معادن که در سال‌های قبل مغفول مانده، فصل جدیدی در تولید و اشتغال در هرمزگان شکل خواهد گرفت و مواد اولیه بسیاری از واحدهای تولیدی استان با استفاده از ظرفیت معدنی درون استان تامین می‌شود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: با برنامه ریزی‌ها و مطالعاتی که در دامنه وسیع پهنه های مختلف هرمزگان صورت گرفته، برخی محدوده‌های امیدوارکننده معدنی کشف و برخی از آن‌ها وارد مرحله بهره داری شده است.
وی ادامه داد: همچنین تا پایان امسال ۲واحد بزرگ سنگ معدن برای نخستین بار در هرمزگان راه اندازی خواهد شد که می‌تواند سالیانه ۲ میلیون تن کنسانتره سنگ اهن تولید کند.
همتی اضافه کرد: سایر واحدهای کوچک تر و در مقیاس های مختلف، سالیانه نزدیک به سه میلیون تن کنسانتره تولید می‌کنند که برای تامین خوراک واحد گندله سازی در چرخه تولید قرار می‌گیرد و یک میلیون تن از این ظرفیت تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
رییس شورای عالی معادن هرمزگان همچنین از سلب صلاحیت  ۲۷معدن واگذار شده پس از اخطارهای لازم  و برگزاری مزایده برای واگذاری این معادن خبر داد و عنوان کرد: در ۹ماهه نخست سالجاری، ۲۴معدن راکد با سرمایه گذاری یکهزار و ۹۲۰ میلیارد ریال  و اشتغالزایی برای ۳۱۰نفر فعال شده است.
وی گفت: درهمین مدت، ۱۶ پروانه بهره برداری جدید با ۳۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی برای ۲۰۲نفر صادر شده است.
همتی بیان کرد: بخش معدن در کنار بخش‌هایی مانند صنعت، کشاورزی، تجارت و گردشگری می‌تواند در افزایش اشتغال و درآمد و رونق تولید و صنعت اثرگذاری فزآینده ای داشته باشد.
در نشست شورای عالی معادن هرمزگان، موضوع اختصاص تا یک درصد از درآمد حاصل از فروش معادن برای خسارت ناشی از فعالیت‌های معدنی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی بر اساس جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور مورد تاکید اعضا و عضو ناظر شورا قرار گرفت.
همچنین بهسازی راه دسترسی معادن سنگ گچ بندر خمیر از مجموعه پروژه های «طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس» به عنوان نخستین پروژه زیرساختی در حوزه این طرح در سطح کشور به طول ۱۴کیلومتر و با اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال تشریح و با درخواست یک شرکت برای تامین مصالح مورد نیاز طرح  در فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی در منطقه گچین موافقت شد.

عناوین برگزیده