تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۱۵۲۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارع:

مالیات بر مستغلات در سال آینده افزایش نمی‌یابد

می متالز - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه۱۴۰۰ با اشاره به بررسی بخش درآمدی لایحه، گفت: براساس بررسی انجام گرفته مالیات بر مستغلات(مالیات بر اجاره)در سال آینده همانند سال ۹۹ خواهد بود و افزایش نمی‌یابد.
مالیات بر مستغلات در سال آینده افزایش نمی‌یابد

نشست خبری رحیم زارع

به گزارش می متالز، رحیم زارع در نشست خبری امروز (شنبه  13 دی) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400، گفت: در جلسه امروز کمیسیون، جزئیات لایحه بودجه با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، اتاق‌های سه گانه، قوه قضائیه و ستاد کل نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان درآمدی با اشاره به بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه، افزود: در جلسه امروز 6 موضوع بررسی شد؛ براساس نظر نمایندگان مالیات بر مستغلات( مالیات بر اجاره)در سال آینده همانند سال 99 خواهد بود و افزایش نمی‌یابد.

وی اضافه کرد: موضوعاتی مانند مالیات اشخاص حقیقی غیردولتی، اخذ پلکانی مالیات از حقوق‌ها، مالیات بر خودروهای لوکس، مالیات از خانه‌های خالی و کاهش نرخ تعرفه ورودی واردات کالاهای اساسی به منظور بررسی بیشتر به کمیته‌های تخصصی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 ارجاع شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کمیسیون در هفته آینده بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه را بررسی می‌کند، ادامه داد: براساس این لایحه، حقوق‌ها تا سقف 4 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است اما در کمیسیون موضوعاتی مانند اخذ پلکانی مالیات از حقوق‌ها مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه1400 تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 1400 درآمدهای مالیاتی حدود 4 هزار و 600 میلیارد تومان پیش بینی شده اما افزایش این درآمدها در کمیسیون تلفیق محتمل است.

عناوین برگزیده