تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۱۵۲۹۰۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تولید مسکن در کشور دیگر به‌صرفه نیست/ پورحاجت: توزیع فولاد در کشور رانتی است

می متالز - دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی ساخت مسکن دیگر به‌صرفه نیست، گفت: با این وضعیت،‌ باید در سایر کشورها سرمایه‌گذاری کنیم.
تولید مسکن در کشور دیگر به‌صرفه نیست/ پورحاجت: توزیع فولاد در کشور رانتی است

به گزارش می متالز، فرشید پورحاجت با اشاره به بازار لجام‌گسیخته فولاد کشور، اظهار کرد: مدت‌هاست بازار فولاد درگیر رانت، فساد، سوداگری، دلال بازی و سفته‌بازی است و از بدماجرا هم این است که کسی هم جلوی این نابسامانی را نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه نه فولاد 9000 تومانی به بازار آمد و نه خبری از کارت مصالح ساختمانی شد.

وی بیان کرد: بحث کارت مصالح ساختمانی فقط در حد صحبت‌های رسانه‌ای مسئولان باقی مانده است، مانند سایر شعارها در حوزه مسکن.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با یادآوری این‌که طی روزهای گذشته اعلام کرده‌اند مسکن در حال ارزان شدن است، افزود: این در حالی است که مصالح اصلی ساخت و سازها گران شده؛ به‌عنوان مثال قیمت بتن طی 3 ماه اخیر حدود 50 درصد افزایش یافته و فولاد نیز نسبت به سال گذشته بیش از 350 درصد گران شده است.

پورحاجت با بیان " با این وضعیت باید در خواب، رویای ارزان شدن قیمت مسکن را ببینیم"، اضافه کرد: واقعیت کف بازار چیز دیگری را می‌گوید.

وی چالش اصلی بازار مسکن و ساخت‌وسازها در این بخش را نوسانات شدید قیمت فولاد عنوان کرد و گفت: این داستان تا کی باید ادامه داشته باشد، چرا فولاد در بورس عرضه نمی‌شود. نقش وزارت صنعت در این قضیه چیست.

وی تاکید کرد: بنده علاقه‌ای به استفاده از کالای خارجی در ساخت و سازهای مسکن ندارم، اما با این شرایط اگر وزیر صمت مجوز 4 ماهه واردات فولاد را صادر کند، قیمت فولاد در کشور 50 درصد کاهش می‌یابد. د راین صورت قیمت‌ها به شدت کاهش خواهد یابد. ما به تولید داخل و حمایت از آن اعتقاد 100 درصدی داریم، اما وضعیت کنونی بازار فولاد تولید رانتی بوده و حمایت از سوداگری در بخش فولاد است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که ساخت و ساز مسکن برای سرمایه‌گذاران دیگر صرفه اقتصادی ندارد، اظهار کرد:‌ به دلیل وضعیت موجود، به فکر سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز مسکن سایر کشورها افتاده‌ایم.

عناوین برگزیده