تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۱۵۳۵۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت اعلام کرد

رشد 5.4 درصدی صنعت و معدن کشور در 9 ماه اخیر

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۹ ماهه اخیر رشد صنعت و معدن کشور به 5.4 درصد رسید و تا پایان سال 6 درصد خواهد شد که این موضوع نشان می دهد در شرایط تحریم حرکت صنعتی کشور استمرار پیدا کرد و در معادن هم همینگونه بود.
رشد 5.4 درصدی صنعت و معدن کشور در 9 ماه اخیر

به گزارش می متالز، "علیرضا رزم‌ حسینی" امروز 19 دی ماه در مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: یکی از ذخایر بسیار مهم و اثرگذار در توسعه، معادن کشور است و معادن ایران از جمله صنایع مس و فولاد در چند دهه اخیر حرکت‌های توسعه ای بسیارخوبی آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور ما نزدیک به ۳۰ میلیون تن فولاد و ۲۸۰ هزارتن کاتد تولید می شود، افزود: صنایع معدنی به عنوان صنایع مادر در کشور ما قلمداد می‌شوند و امروز نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید صنایع مس با برنامه‌ و زمان‌بندی مشخص آغاز شده است.

رزم حسینی تصریح کرد: شرکت‌های مادر و صنعتی بزرگ، محور توسعه منطقه‌ای هستند و باید باشند و باید به سمتی برویم مدلی اجرا شود که شرکت‌های بزرگ با ظرفیت دولت، استان و کشور را بسازند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: شرکت ملی صنایع مس از شرکت‌های مهمی است که می تواند محور توسعه منطقه ای کرمان باشد و در راستای توانمندی‌های مردم در کنار تولید و توسعه، محور توسعه باشد.

وی با اشاره به رشد ۱۲ درصدی در تولید صنعت مس، افزود: امروز بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان عملیات جدید توسعه مس شامل کنسانتره، تجهیزات معدنی، افزایش استخراج از معادن، پروژه‌های بیمارستان بحران و...افتتاح و کلنگ‌زنی شدند.

رزم‌حسینی تاکید کرد: مجموعه مس سرچشمه به عنوان محور توسعه منطقه‌ای قلمداد می‌شود و امسال صادرات خیلی خوبی انجام گرفته و تا پایان سال رشد خوب صادراتی را خواهد داشت و زمینه اشتغال جدیدی برای جوانان فراهم ‌می‌شود.

وی بیان کرد: اگر صنایع فولاد، مس، پتروشیمی، آلومینیوم و بخشی از صنایع غذایی نبودند نمی توانستیم از دوران تحریم عبور کنیم و اکنون داریم عبور می کنیم و با همه مشکلاتی که بود ملت و دولت مقاومت کرد و در ۲۹ قلم محصولات صنعتی رشد فوق العاده ای داشتیم و به عنوان مثال در حوزه تولید خودرو ۲۸ درصد رشد داشتیم.

وزیر صمت اظهار کرد: در ۹ ماهه اخیر رشد صنعت و معدن کشور به 5.4 درصد رسید و تا پایان سال شش درصد خواهد شد که این موضوع نشان می دهد در شرایط تحریم حرکت صنعتی کشور استمرار پیدا کرد و در معادن هم همینگونه بود. البته در تجارت به دلیل شیوع کرونا خساراتی دیدیم که البته در همه دنیا بود و منحصر به ایران نبود و امیدواریم با تولید واکسن، بخش تجارت کشور هم رونق بهتری پیدا کند.

وی اضافه کرد: صادرات در 9 ماه اخیر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و روند افزایشی دارد که تا پایان سال رشد صادراتی افزایش  خواهد داشت و طراز مثبتی در پیش است.

عناوین برگزیده