تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۵۱
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۵۳۷۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان خبر داد؛

وجود ۲۰۰ معدن غیرفعال در اصفهان

می متالز - سرپرست اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: از تعداد ۸۲۵ معدن در استان اصفهان ۲۰۰ معدن غیر فعال هستند که تلاش می‌کنیم طی ۲ ماه آینده نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کنیم.
وجود ۲۰۰ معدن غیرفعال در اصفهان

به گزارش می متالز، عباس رضایی چهارشنبه شب در یازدهمین جلسه شورای معادن استان در سالن جلسات استانداری افزود: نمایندگانی از ادارات جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی، سازمان بازرسی کل کشور و محیط زیست استان بازدیدی از معادن شهرستان نطنز انجام دهند.

وی ادامه داد: در پی بازدید سوم دی ماه جاری از شهرستان نطنز و استماع سخنان مردم، مدیران معادن و مسوولان شهرستان در خصوص مسائل و مشکلات معادن این شهرستان دستورات لازم برای تهیه گزارش را اتخاذ کنند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در جلسه آتی شورای معادن استان درباره گزارش ‌مربوطه تصمیم‌گیری و راهکار لازم ارائه شود.

وی تصریح کرد: سازمان زمین شناسی ظرف ۱۵ روز آینده مطالعاتی بر روی جاده خارا و ورزنه انجام داده و راهکار و پیشنهادی به صورت علمی و نیاز استان ارائه دهد.

سرپرست اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به دغدغه‌های بهره برداری از معادن شهرستان نطنز گفت: مقرر شد کمیته‌ای به این شهرستان سفر کرده و مشکلات و موانع را بررسی کنند.

محمد سرجوقیان ادامه داد: درباره مباحث فرآوری مواد معدنی در این جلسه بیان و مورد تاکید استاندار اصفهان قرار گرفت تا بحث فرآوری و استفاده از ضایعات معادن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث ماسه بادی‌های شرق اصفهان اضافه کرد: امیدواریم بهره برداری از این ذخایر توسط شرکت تعاونی‌های دهیاری‌ها انجام شود.

سرپرست اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد نسبت به سلب صلاحیت معادن غیرفعال هرچه سریع‌تر اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد مورد تاکید سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان این است که معادن به صورت منجمد در اختیار فردی قرار نگیرد.

سرجوقیان، عمده مشکلات حوزه معادن را تعطیلی برخی از آن‌ها و عدم توانایی افراد در فعالیت معادن برشمرد.

وی گفت: از تعداد ۸۲۵ معدن در استان اصفهان ۲۰۰ معدن غیر فعال هستند که تلاش می‌کنیم طی ۲ ماه آینده نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کنیم.

سرپرست اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه عمده معادن در اختیار شورای معادن استان نیست، تصریح کرد: پرونده بالغ بر ۱۵۰ معدن باید در شورای عالی معادن کشور تعیین تکلیف و نسبت به سلب ان‌ها اقدام شود.

استان اصفهان به لحاظ شمار معدن‌های فعال دارای رتبه نخست کشور است و از نظر حجم موارد استخراجی نیز رتبه سوم کشور را دارد.

استان اصفهان یکی از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته در کشور است و ۸۴۰ معدن با اشتغال هشت هزار و ۹۹۱ نفر دارد.

سهم اصفهان در صنعت کشور یازده درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده